اخبار اقتصاد ایران

پورحیدری: برای ۶۶ متخلف حوزه معادن گیلان پرونده تشکیل شده است

نظارت بر معادن؛ ما یگان حفاظت و ضابط قضایی نداریم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل پرونده ۲۴۰ میلیاردی در رسیدگی به تخلفات معدنی خبر داد و افزود: اداره کل صمت; ضابط قضایی و یگان حفاظت وجود ندارد، لذا نیازمند همکاری نیروی انتظامی، آب منطقه ای، محیط زیست و سایر دستگاه های ذیربط برای برخورد با متخلفان در زمینه استخراج غیرمجاز مواد معدنی هستیم.

ایران تحلیل، تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در حاشیه بازدید از کارگاه های معدنی گیلان اظهار داشت: در برخورد با تخلفات معدنی تیم معاینه فنی تشکیل شده است. تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیارد پرونده در خصوص تخلفات معدنی تشکیل شده است. ریال تشکیل داده ایم.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به تخلفات معدنی از جمله رد صلاحیت و تعلیق پروانه فعالیت نظارت های زیادی وجود دارد، افزود: از ابتدای سال جاری با وجود تشکیل پرونده های متعدد قضایی در رسیدگی به تخلفات؛ از ابتدای سال جاری با وجود تشکیل پرونده های متعدد در زمینه رسیدگی به تخلفات و تخلفات در حوزه معدن، نظارت بر تخلفات معدنی نیز وجود دارد. در سه مورد مجوز فعالیت معدنی را تعلیق کرده ایم.

این مسئول یادآور شد: اداره کل صمت; ضابط قضایی و یگان حفاظت وجود ندارد، لذا نیازمند همکاری نیروی انتظامی، آب منطقه ای، محیط زیست و سایر دستگاه های ذیربط برای برخورد با متخلفان در زمینه استخراج غیرمجاز مواد معدنی هستیم.

مدیرکل گیلان صمت تشکیل پرونده برای ۶۶ متخلف در حوزه معدن را نتیجه پایش میدانی انجام شده در سال جاری بر حوزه معدن گیلان دانست و تصریح کرد: تاکنون هیچ مجوزی بدون استعلام و رضایت صادر نکرده ایم. مراجع ذیربط مواد معدنی و تمامی این مجوزها برای پروژه های ساختمانی شناسایی شده است. استانی بوده است که محل استفاده از آنها نیز در پروانه مشخص شده و از طریق مسئول فنی و ناظران معدنی به طور مرتب کنترل می شود.

به گفته پورحیدری از ظرفیت نظام مهندسی معدن برای نظارت بیشتر بر معادن استفاده خواهیم کرد و با هماهنگی و برنامه ریزی از توان ناظران و مسئولان فرهیخته نظام مهندسی برای کنترل فعالیت های معدنی بهره مند خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا