ترندهای روز

پورشه، تاج پادشاهی را از مرسدس‌بنز گرفت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

جدیدترین نسل پورشه پانامرا به تازگی رکورد جدیدی را در پیست نوربرگ رینگ به ثبت رسانده است. رکورد قبلی نوربرگ رینگ نیز توسط یک پورشه دیگر شکسته شد.

یکی از مهم ترین معیارهای سنجش کیفیت سوپراسپرت ها، رکورد زمان دور در پیست نوربرگ رینگ معروف به «جهنم سبز» است. پیست نوربرگ رینگ سخت ترین پیست در دنیای اتومبیل رانی است و سال هاست که برگزارکنندگان مسابقات فرمول یک آن را از لیست مسابقات برای حفظ سلامت رانندگان حذف کرده اند. با این حال خودروسازان دنیا همواره در تلاش هستند تا عملکرد خودرو را در جهنم سبز نشان دهند.

به گزارش نوربرگ رینگ، پورشه پانامرا با تریمی که هنوز فاش نشده است، از موتور هیبریدی V-8 (8 سیلندر) استفاده می کند و با رکورد ۷ دقیقه عنوان سریع ترین خودروی بنزینی نوربرگ رینگ را به خود اختصاص داده است. و ۲۴.۱۷ ثانیه در روز جمعه. به نام او ثبت شده است.

پورشه تاج را از مرسدس بنز گرفت

اگرچه پورشه هیچ مشخصات موتوری را فاش نکرده است، اما می گوید از سیستم تعلیق انقلابی Active Ride استفاده می کند که اولین بار در پانامرا در اوایل سال جاری معرفی شد.

پورشه تاج را از مرسدس بنز گرفت

رکوردشکنی پانامرا، احتمالاً Turbo S E-Hybrid، روی تایرهای سفارشی ۲۱ اینچی میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ که به‌طور خاص برای پلتفرم طراحی شده بودند، کار می‌کرد. این خودرو همچنین به کیت بدنه آیرودینامیک فیبر کربن اختیاری مجهز بود. پورشه ادعا می‌کند که این کیت نیروی بالابر جلو را کاهش می‌دهد و نیروی رو به پایین ایجاد می‌کند، اگرچه میزان آن را مشخص نکرده است.

پورشه تاج را از مرسدس بنز گرفت

رکورد ۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه باعث می شود این پانامرا هیبریدی بیش از ۵ ثانیه سریعتر از آخرین نسل پانامرا توربو S باشد. همچنین بیش از ۳ ثانیه سریعتر از رکورددار قبلی مرسدس AMG GT63 S چهار درب است.

البته این پانامرای جدید سریع ترین سدان در جهنم سبز نیست. این تاج در اختیار یک پورشه دیگر به نام پورشه تایکان توربو GT تمام الکتریکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا