بانک و بیمه

پوشش بیمه‌ای خدمات جدید درمان ناباروری

به گزارش ایران تحلیل، محمد اسماعیل کاملی گفت: حمایت بیمه ای از زوج های نابارور در سال جاری افزایش یافته و در بیمه نامه جدید محدودیت های بیمه نامه قبلی رفع شده است.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت اضافه کرد: در آیین نامه جدید ۲۸ امتیاز آزمایشات تشخیص ژنتیک به پوشش بیمه ای سازمان بیمه سلامت اضافه شد. این آزمایش ها برای افرادی اعمال می شود که سقط های مکرر انجام می دهند و قبلاً بیمه نبوده اند.

محمد اسماعیل کاملی با بیان اینکه بررسی وضعیت تخمدان ها برای سنجش سلامت تخمک گذاری زنان تحت درمان ناباروری خدماتی است که قبلا تحت پوشش بیمه نبوده و اکنون بیمه شده است، گفت: بررسی وضعیت اسپرم برای سنجش سلامت باروری حتی مردانی که قبلا بیمه نبودند اکنون بیمه شده اند.

مدیر عامل دفتر خدمات تخصصی بیمه سلامت گفت: کلیه خدمات مربوط به درمان ناباروری تا سقف ۹۰ درصد در بخش های دولتی و ۹۰ درصد از طریق تعرفه های عمومی غیردولتی در سایر مراکز خصوصی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد.

محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مبنی بر محدودیت هایی که در برخی مراکز درمان ناباروری برای استفاده از این خدمات وجود دارد، گفت: در نسخه جدید محدودیتی برای تعداد این خدمات وجود ندارد. استفاده می شود.» می توان استفاده کرد و چنین مسائلی حل شده است. در نسخه قبلی تا سه بار در سال از هر سرویس استفاده می‌کردیم، اما در نسخه جدید زوج‌های نابارور بر اساس نیاز و توصیه پزشک مربوطه می‌توانند از خدمات تحت پوشش بیمه استفاده کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: تست های غربالگری حتی در صورت تشخیص پزشک و معرفی و ثبت نام زوجین در سامانه های بیمه سلامت به عنوان زوج نابارور تحت پوشش قرار می گیرد.

محمداسماعیل کاملی گفت: این پوشش بیمه ای ۹۰ درصد هزینه خدمات تخصصی باروری شامل خدمات میکرواینجکشن، لقاح داخل رحمی، انتقال جنین منجمد و IVF را با طرح دولتی پوشش می دهد.

تا امروز ۵۶ کد خدمات آزمایشگاهی، ۶۳ داروی تخصصی، ۲۰ خدمت جراحی و ۴ خدمت فوق تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا