بانک و بیمه

پوشش رایگان ۱۲.۵ میلیون نفر در صندوق بیمه همگانی

به گزارش ایران تحلیل، محمدمهدی نشی گفت: سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم گام های بلندی در سیاست گذاری، رهبری و تامین منابع برداشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ میلیون نفر در کشور بیمه سلامت دارند، تصریح کرد: بیمه سلامت ۹۵ درصد هزینه های بیمارستانی در بیمارستان های دانشگاهی و دولتی را پوشش می دهد و پرداخت از جیب مردم ۵ درصد است.

نشی با بیان اینکه ۱۷ میلیون نفر از طریق صندوق بیمه عمومی بیمه می شوند، تصریح کرد: از این تعداد ۵ دهم معادل ۱۲.۵ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه می شوند.

وی با بیان اینکه در مراکز دولتی ۱۰۰ درصد هزینه های بیماران کمیته امداد و بهزیستی رایگان است، افزود: ۲ میلیون بیمار سرطانی، بیمار مزمن، اعصاب و روان در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج شناسایی شده است. و هفت هزار میلیارد تومان بودجه این صندوق است.

وی با توجه به پوشش ۹۸ درصدی از طریق نسخه های الکترونیکی تصریح کرد: بسیاری از بیماری های توانبخشی تحت پوشش بیمه پایه قرار می گیرند، ما مراقبت ویژه ای از بیماران اوتیسمی داریم و همچنین هزینه های درمان در بخش خصوصی را پوشش می دهیم.

نشی تصریح کرد: سالانه دو میلیارد تومان برای درمان ناباروری زوج های نابارور هزینه می کنیم و هزینه های درمان مادران باردار نیز رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا