بانک و بیمه

پولشویی و عرضه ارز قاچاق در برخی از پلتفرم‌ها

به گزارش ایران تحلیل، مهران محرمیان در همایش ملی تحول دیجیتال بانکداری و بیمه اظهار کرد: در حال حاضر مردم با هدف حداکثرسازی سود و ارزش آفرینی، شرکت های جدیدی را در حوزه فین تک ها راه اندازی می کنند، اما رگولاتوری نیز دغدغه های او را پیگیری می کند. به تورم و …

وی ادامه داد: سوال این است که چگونه می‌توانیم این دو بحث را همزمان پیش ببریم و به دنبال راه‌حلی هستیم که ضمن رفع دغدغه‌های رگولاتوری، بستری برای ایجاد ارزش و سود برای فعالان صنعت فین‌تک ایجاد کند.

معاون فناوری های نوظهور بانک مرکزی افزود: به نظر می رسد راه حل استفاده از رگ تک ها (فناوری نظارتی) است. البته اگر همه کارها توسط بانک مرکزی انجام شود، ۱۰۰ درصد موفقیت آمیز نخواهد بود و در نظارت ها تاخیر ایجاد می شود. بنابراین، رگ‌تک‌ها می‌توانند حلقه مفقوده این حوزه باشند و نگرانی‌ها را شناسایی کنند و بدانند دغدغه اصلی رگولاتور برای پیگیری این موضوع چه بوده است.

محرمیان گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که هنگام ظهور یک پلتفرم فین تک رخ می دهد نحوه سوء استفاده از آن پلتفرم است در حالی که آن پلتفرم از وقوع این رخنه و سوء استفاده بی اطلاع است. این پلتفرم، و سکو تبدیل به محلی می شود که این کالای قاچاق عرضه می شود. البته در بسیاری از موارد نظارت بر کالاهای عرضه شده در این پلتفرم بر عهده اپراتور پلتفرم است اما جزو وظایف اصلی آنها نیست.

قائم مقام بانک مرکزی ادامه داد: موضوع دیگر این است که پول ایجاد می شود که منجر به افزایش نقدینگی می شود که در نهایت منجر به تورم می شود که به هیچ عنوان قابل قبول نیست. پلتفرم ها نیز منجر به پولشویی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا