ورزشی

پول برای فوتبالیست هست، برای کشتی‌‎گیر نه!

در سال ۱۴۰۱ باشگاه فولاد خوزستان برای اولین بار در لیگ برتر کشتی باشگاه های کشور صاحب تیم شد. شما تیمی دارید که بعد از فولاد مبارکه سپاهان که در آن فصل بیش از ۳ برابر تیم فولاد برای جذب کشتی گیرانی از لیگ برتر هزینه کرد، با بیش از ۹۰ درصد بازیکنان بومی فرنگی به شایستگی نایب قهرمان شد.

فولاد در آن فصل لیگ برتر با تیمی متشکل از قهرمانان جهان و آسیا به این عنوان دست یافت اما با گذشت بیش از یک سال و نیم از حضور آن تیم همچنان باشگاه فولاد خوزستان ۴۰ درصد از اعضای تیم را به خدمت گرفت. پرداخت نکرده است و این یک چیز عجیب در میان هزینه های میلیاردی این باشگاه در سال های اخیر برای عرصه فوتبال است.

نکته قابل تامل این است که در حالی که اعضای تیم کشتی فولاد هنوز کل مبلغ قرارداد خود را دریافت نکرده اند، ۴۰ درصد باقی مانده (حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مجموع قراردادهای ۳۲ نفر از این تیم) ممکن است. به دلیل جذب بازیکن درجه یک فوتبال باشد. چه مدت باید در این باشگاه باشم؟

از سال ۱۴۰۱ تاکنون مدیران متعددی در راس باشگاه فولاد خوزستان قرار گرفته اند و قابل تامل است که هیچ اقدامی برای پرداخت مطالبات اعضای هیئت کشتی این باشگاه و در این مدت حقوق کشتی گیران خوزستانی صورت نگرفته است. همیشه افتخار ورزش خوزستان از دست رفته است. است.

نکته دیگر اینکه دو نفر از اعضای این تیم (سعید اسماعیلی و امین کاویانی نژاد) هم اکنون راهی بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک هستند و تا ۱۵ روز دیگر در پاریس به روی تشک می روند در حالی که باشگاه فولاد همچنان ادامه دارد. مقدار کمی از قرارداد خود را دارد. به طور کامل پرداخت نکرده است.

در همین راستا فدراسیون کشتی خواستار تاخیر باشگاه فولاد در پرداخت قرارداد اعضای تیم کشتی خود و رسیدگی به این موضوع و از این پس قوانین سختگیرانه ای برای باشگاه ها در بحث تیم داری در نظر گرفته شود تا حداقل باشگاه های متمولی مثل فولاد به این ترتیب پس از گذشت حدود دو سال از حضور تیمشان در لیگ برتر، نباید چشمان خود را روی حقوق کشتی گیران ببندند. و آن هم در شرایطی که این باشگاه در پرداخت های خود به فوتبالیست ها یکی از باشگاه های معروف ایران است و چیزی برای فوتبال کم نمی گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا