ترندهای روز

پوکی پسته کرمان به دلیل قطعی برق!

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان، قطعی برق خسارت سنگینی به کشاورزی استان وارد می کند و ۲۰ تا ۴۰ درصد محصول پسته کرمان را از بین می برد.

پوکی پسته کرمان به دلیل قطعی برق!

محمدرضا ترابی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان در خصوص تاثیر برق بر کشاورزی استان توضیح داد: متاسفانه هر روز برق موتورهای کشاورزی قطع می شود و این امر خسارات سنگینی به استان وارد کرده است. کشاورزی.”

وی افزود: بر اثر قطع برق ۲۰ تا ۴۰ درصد محصول پسته استان از بین رفته و خسارت سنگینی به استخرهای پرورش ماهی وارد شده است، سیستم های آبیاری قطره ای نیز بر اثر این حادثه آسیب دیده و تاسیسات برقی و … تاسیسات، موتور پمپ، تابلوهای برق و پمپ های شناور آسیب دیده اند. آسیب هر روز انجام می شود.

ترابی خاطرنشان کرد: قطعی برق صنعتی قرار بود از قطعی برق خانوارها جلوگیری کند اما امروز هر دو بخش با قطعی مواجه هستند و این قطعی امسال خسارت سنگینی به کشاورزی استان کرمان وارد کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان اعلام کرد: در این شرایط متأسفانه شرکت هایی در استان کرمان پیدا شده اند که برای واردات مواد و قطعات مورد نیاز، پسته ایرانی را زیر قیمت در بازارهای خارجی می فروشند. این امر پسته کاری در کشور را به ورطه نابودی می کشاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا