ترندهای روز

پژوهشی تازه برای کاهش وزن؛ استفاده از قرصی که با ارتعاش در معده، اشتها را کم می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

میلیون ها نفر در سراسر جهان با چاقی دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری برای کاهش وزن به رژیم های غذایی شدید، جراحی یا حتی داروهای گران قیمت روی می آورند. اکنون، در یک مطالعه جدید، دانشمندان ایده استفاده از یک قرص ارتعاشی را بررسی کرده اند که با تحریک انتهای عصبی اندام ها، احساس سیری را برای افراد شبیه سازی می کند. این قرص می تواند مغز را فریب دهد که فکر کند مردم به اندازه کافی غذا خورده اند تا اشتهای خود را کاهش دهند.

محققان “دانشگاه هاروارد” و موسسه فناوری ماساچوست در تحقیقات خود به قرصی اشاره کرده اند که اساساً یک کپسول کوچک حاوی یک موتور و باتری است. موتور آن توسط یک پلاگ ژل که در مایع معده حل می شود فعال می شود و پس از آن قرص حدود ۳۸ دقیقه می لرزد. یعنی تا زمانی که میانگین زمان باقی ماندن غذا در معده باشد.

کاهش اشتها در خوک ها با مصرف قرص

دانشمندان این قرص را روی خوک هایی آزمایش کرده اند که تقریباً هم وزن انسان ها بودند. به گفته آنها، این قرص به طور موثر عصب واگ را که معده را به مغز متصل می کند، تحریک می کند. همچنین می تواند سطح هورمون های مرتبط با گرسنگی و سیری مانند انسولین و گرلین را تغییر دهد. در نتیجه، محققان توضیح می‌دهند که خوک‌هایی که این قرص را دریافت کردند، حدود ۴۰ درصد کمتر از خوک‌های دیگر خوردند.

علاوه بر این، هیچ عارضه جانبی برای خوک هایی که قرص مصرف کردند گزارش نشد و ظاهراً آنها فقط فعالیت کمتری داشتند. همچنین هیچ نشانه ای از التهاب، اسهال یا استفراغ در حیوانات مشاهده نشد.

از دیگر اطلاعات قابل توجهی که محققان در مطالعه خود ذکر کردند، می توان گفت که قرص چاقی آنها پس از حدود چهار روز حذف می شود. بنابراین می توان از این قرص به عنوان اشتها آور موقتی استفاده کرد که نیاز به جراحی را نیز بی نیاز می کند.

با این حال، این قرص هنوز برای استفاده توسط انسان آماده نیست و برای تبدیل شدن به یک درمان مناسب برای چاقی، دانشمندان باید بر بسیاری از چالش ها غلبه کنند. برخی از کارشناسان که در مورد تأثیر این قرص بر روی انسان تردید دارند، می گویند احتمالاً مصرف آن برای انسان خطرناک خواهد بود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا