اخبار بورس

پژو پارس چه بر سر ایران خودرو آورده بود؟ 

آواربرداری موفق پس از زلزله ۶ ساله؛

خروج از چرخه تولید خودروی غیراستاندارد و زیان ده پژو پارس به خواسته مشترک سهامداران ایران خودرو در سال گذشته تبدیل شده بود. طبق آمار، طی پنج سال گذشته پژو پارس به دلیل اشتباهات نهادهای نظارتی در قیمت گذاری با افزایش تقاضای غیرمصرفی مواجه شده است که پارس را به پرفروش ترین و در عین حال زیان ده ترین محصول تبدیل کرده است. ساخت خودروهای ساخت ایران.

چیزی را گزارش کنید افق میهن; خروج از چرخه تولید خودروی غیراستاندارد و زیان ده پژو پارس به خواسته مشترک سهامداران ایران خودرو در سال گذشته تبدیل شده بود. طبق آمار، طی پنج سال گذشته پژو پارس به دلیل اشتباهات نهادهای نظارتی در قیمت گذاری با افزایش تقاضای غیرمصرفی مواجه شده است که پارس را به پرفروش ترین و در عین حال زیان ده ترین محصول تبدیل کرده است. ساخت خودروهای ساخت ایران.

شاهکار مدیریت و کادر ایران خودرو

اما تسلط مدیریت و کارکنان ایران خودرو زمانی آشکار می شود که بدانیم با وجود پیچیدگی های فنی، تولید پارس بدون تاثیر بر چرخه تولید و عرضه محصولات ایران خودرو متوقف شد. مدیریت ایران خودرو ضمن حذف پارس از تولید با کمی ریسک توانسته هنرمندانه از ادامه افت این محصول جلوگیری کند. اما این تمام ماجرا نیست چرا که خودروهای جایگزین پارس در خطوط تولید ایران خودرو عمدتا خودروهایی با حاشیه سود بهتر هستند و به همین دلیل مسیر این شرکت را به سمت سودآوری نوید می دهند.

آمارها در مورد زلزله پژو پارس چه می گویند؟
بررسی های آماری نشان می دهد که منافع مالی و اقتصادی توقف تولید پارس و پایان دادن به زیان این محصول بسیار بالاست. به عنوان مثال، انباشت زیان ناشی از تولید پارس نشان می دهد که تولید این محصول در ۶ سال گذشته بیش از ۵۱ درصد از زیان صورت های مالی ایران خودرو را به همراه داشته است که فاجعه بارتر این است که این رقم ۴۵ درصد از زیان انباشته ایران خودرو محاسبه شده است. تنها در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳ درصد زیان ایران خودرو یعنی ۳۵ درصد زیان شرکت ناشی از تولید این واگن زیان ده بوده است.

اشتراک گذاری:

یک دیدگاه

  1. قشنگ مشخصه به خاطر نوشتن چنین متن و موضوعی چقدر پول گرفتی از ایرانخودرو جای اینکه موضوع رو طوری جلوه بدین که انگار خودرو ساز مضلوم واقع شده و مردم ازش سوء استفاده کردن حقیقتو بنویس خودتون میدونین هر روز ایرانخودرو با بی تعهدی و فروش قطره چکانی چه آورده برسر بازار و مردم، هر سال چندبار ماشین غیر استانداردشو افزایش قیمت میده بدون اینکه حتی یک درصد ‌کیفیتش بهتر بشه یا اینکه اپشنی اضافه بشه طوری بازار خودرو را با انحصار و مافیای خودشون کنترل میکنن و حتی اجازه نمیدن یک خودرو خارجی به قیمت واقعی وارد بشه شما با نوشتن چنین مقاله ای فقط آخرت خودتونو به دنیا می‌فروشین کاش یبار از اونایی که یک سال و نیم منتظر خودرو پارس هستن ولی هنوز تحویل نگرفتن حرف بزنین البته هیچ وقت شما از حق مردم حرف نمیزنین تو سودی براتون نداره ولی کافیه یک کلمه به نفع خودروساز متن بزنین سریعا حقتونو میگیرین چون مافیا دارن و کل کشورتون دستاشون گرفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا