اخبار بورس

پژو پارس یا سورن پلاس؟ /تخته گاز سورن پلاس در جاده مخصوص!

کدام خودرو آپشن های بیشتری دارد؟

با مقایسه پژو پارس و سمند سورن پلاس به این نتیجه می رسیم که کدام خودرو را بهتر بخریم. اگر بخواهیم بر اساس مشخصات فنی، تجهیزات و کیفیت داخلی یکی از دو خودرو را انتخاب کنیم، بهتر است به سمند سورن پلاس رای دهیم.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسآخرین روزهای تولید پژو پارس به پایان رسید; پس از کش و قوس های فراوان، سرانجام این خودروی گمشده به خط پایان رسید. اینکه بارها به زیان ده بودن این خودرو اشاره شده است. اما اصرار بر تولید پژو پارس برای ایران خودرو از دیگر تصمیمات بد در صنعت خودروسازی کشور بود.

پژو پارس یا سورن پلاس؟  کدام خودرو آپشن های بیشتری دارد؟

با توجه به اینکه در پایان خرداد تولید پژو پارس برای همیشه متوقف می شود و از سوی دیگر از سورن پلاس به عنوان جایگزینی برای این خودرو یاد می شود، بهتر است نگاهی به آپشن های این دو خودرو بیندازیم:

پژو پارس مانند اکثر خودروهای داخلی فاقد امکانات پیشرفته است. ایران خودرو در کاتالوگ پژو پارس از تجهیزاتی مانند تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، کلید روی فرمان، آینه های بیرونی تاشو برقی با راهنمایی، سیستم رنگ آمیزی اتوماتیک، چراغ های راهنما اتوماتیک، تایمر چراغ سقفی نام برده است. و باز و بسته شدن درها را به راننده اطلاع می دهد.

اما سمند سورن پلاس از امکانات بیشتر و بهتری بهره می برد. این خودرو دارای کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک با داکت برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی پشتی صندلی های راننده و سرنشین جلو، آینه های جانبی گرم شونده و تاشو برقی، دکمه های کنترل روی فرمان، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو است. از کابین، سیستم روشنایی صندوق عقب، سیستم هدایت تعویض دنده و نمایشگر داشبورد با رایانه داخلی.

بر اساس گزارش‌های ارزیابی مختلف در تمامی سایت‌های تولیدی شرکت ایران خودرو و نظرسنجی از فعالان صنعت خودرو، محصول سورن پلاس از نظر ایمنی با رتبه بالاتری نسبت به خودروی پژو پارس، ایمن‌تر و با کیفیت‌تر است. بنابراین این امکان وجود داشت که یکی از مدرن ترین و استانداردترین محصولات این شرکت در بازار باشد. سورن پلاس از نظر کیفیت و ایمنی در سطح بالاتری نسبت به پژو پارس قرار دارد. همچنین سورن پلاس دارای امکانات ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل، کیسه هوای دوگانه، فرمان هیدرولیک با دکمه های کنترلی و غیره است.

مقایسه پژو پارس با سورن پلاس نشان می دهد که سمند سورن بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال امکانات بیشتر و بهتر هستند. سورن پلاس در مورد تجهیزات ایمنی نیز موقعیت بهتری دارد.

با مقایسه پژو پارس و سمند سورن پلاس به این نتیجه می رسیم که کدام خودرو را بهتر بخریم. اگر بخواهیم بر اساس مشخصات فنی، تجهیزات و کیفیت کابین یکی از دو خودرو را انتخاب کنیم، بهتر است به سمند سورن پلاس رای دهیم.

برای انتخاب بین پژو پارس و سمند سورن پلاس باید به نیازها و اولویت های شما برای یک خودرو توجه کنیم. در زیر به بررسی مزایا و معایب هر کدام می پردازم:

پژو پارس یا سورن پلاس؟  کدام خودرو آپشن های بیشتری دارد؟

پارس پژو

مزایای:

۱. طرح محبوب: طرحی ساده و خاص که در بازار ایران بسیار پرطرفدار است.

۲. نقدینگی خوب: به دلیل محبوبیت بالایی که دارد، فروش آن معمولا آسان است.

۳. هزینه نگهداری کمتر: مصرف سوخت نسبتاً کمتر و هزینه قطعات یدکی کمتر نسبت به برخی از رقبا.

معایب:

۱. ویژگی های کمتر: نسخه های اصلی معمولاً ویژگی های کمتری دارند.

۲. سن: مدل های پژو پارس قدیمی هستند و به طور گسترده به روز نشده اند.

پژو پارس یا سورن پلاس؟  کدام خودرو آپشن های بیشتری دارد؟

سمند سورن پلاس

مزایای:

۱. طراحی مدرن: طراحی مدرن تری که بیشتر مناسب جوانان است.

۲. تجهیزات بیشتر: نسخه های پلاس دارای تجهیزات بیشتری از جمله سیستم های ایمنی و اجتماعی هستند.

۳. رانندگی راحت تر: خودروهای جدیدتر معمولاً بهبودهایی در هندلینگ و کنترل سواری پویا ارائه می دهند.

معایب:

۱. قیمت بالاتر: نسخه های بالاتر معمولا هزینه بیشتری با ویژگی های بهتر دارند.

دیپلم:

اگر به دنبال خودرویی با طراحی مدرن، امکانات بیشتر و راحتی بیشتر در رانندگی هستید، سمند سورن پلاس مناسب تر است. اما اگر نقدینگی بالا و طراحی ساده برایتان مهم است، باید پژو پارس را مد نظر داشته باشید.

بسته به نیاز خود می توانید یکی از این دو خودرو را انتخاب کنید که به بهترین وجه مطابق با انتظارات شما باشد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا