اخبار اقتصاد ایران

پژو 206 تیپ 2 بخریم یا تیپ 3 ؟




یکی از خودروهای مورد توجه بازار، پژو ۲۰۶ است که در انواع و مدل های مختلف عرضه می شود. در حال حاضر تیپ های ۲ و ۳ این خودرو در بازار موجود است که هر کدام مشتریان زیادی دارند.

با توجه به انواع پژو ۲۰۶ موجود در بازار، خرید این مدل خودرو کمی سخت شده است. البته با بررسی بودجه و تطبیق آن با یکی از مدل های پژو ۲۰۶، خرید این نوع خودرو با سهولت بیشتری امکان پذیر است. هم اکنون پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۲ با میانگین قیمت ۵۷۷ میلیون تومان به فروش می رسد. پژو ۲۰۶ تیپ ۳ مدل ۱۴۰۲ نیز با میانگین قیمت ۶۱۸ میلیون تومان خرید و فروش می شود. با توجه به نرخ معاملات دو نوع خودروی پرفروش ۲۰۶، ۴۱ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند.

دلیل تفاوت قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ چیست؟

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ از نظر فنی تفاوتی با یکدیگر ندارند. هر دوی این خودروها به موتور ۱.۴ لیتری TU3 مجهز هستند. قدرت هر دو مدل به ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر می رسد. هر دو خودرو در ۱۴.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسند. حداکثر سرعت هر دو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آنها ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

به نظر می رسد دلیل تفاوت قیمت این دو تیپ پژو ۲۰۶ به ویژگی های آنها برمی گردد. خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ به ترمزهای دیسکی جلو و عقب، رینگ های آلومینیومی، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی آینه، قاب آینه همرنگ بدنه و پشتی صندلی عقب مجهز شده است. از بین تمامی امکانات ذکر شده، ۲۰۶ تیپ ۲ فقط ترمز دیسکی جلو دارد و واقعا مجهز نیست./کاماپرس



۰