اخبار اقتصاد ایران

پیامدهای بازی تلگرامی نات کوین؛ درآمدزایی یا کلاهبرداری؟

دو کارشناس اقتصاد دیجیتال NatCoin را پروژه ای بدون ارزش افزوده معرفی کردند که نمی تواند مسیر ارزهای دیجیتال باشد.

افق میهن، آیا نت کوین امن است و می تواند منبع درآمدی باشد یا خیر؟ رئیس و نایب رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران به این دو سوال پاسخ منفی دادند و دلایل آنها را تشریح کردند.

مازیار نوربخش، رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران در این باره به ایلنا گفت: قطعا نات کوین قابل اعتماد نیست و هرگز نمی توان بر اساس چنین ابزاری درآمدزایی کرد.

وی افزود: پشت چنین پدیده هایی سوء استفاده هایی وجود دارد که بعداً نمایان می شود، بنابراین این مسیر برای دستیابی به ارزهای دیجیتال به هیچ وجه توصیه نمی شود.

نوربخش ادامه داد: ارزهای دیجیتال پدیده های معتبری هستند که قابل معامله و استخراج هستند، اما نات کوین روشی برای خرید و معامله ارزهای دیجیتال نیست و ثمره ای جز تقلب و اتلاف وقت کاربر ندارد و تاکنون نمونه موفقی را دیده است. در دنیا از این راه به ثروت برسند. نشده است

هیچ ارزش افزوده ای در NatCoin وجود ندارد

در همین رابطه رضا قربانی، نایب رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا به ارائه توضیحاتی در خصوص ماهیت نت کوین پرداخت و توضیح داد: در نت کوین، ما سر و کار داریم. با موضوع توزیع توکن و سوال در مورد توکن ها این است که ارزش آنها چقدر است و البته ارزش آنها به این معنی نیست که قیمت آنها چقدر است، زیرا مردم کالا یا خدمات بی ارزش را با قیمت بالا معامله می کنند، اما این عمل باعث نمی شود. افزایش ارزش محصول بی ارزش

وی افزود: در نت کوین باید دید ارزش افزوده این پروژه چقدر است و چه خدماتی ارائه می کند و همین باعث ارزشمندی آن می شود وگرنه در حالی که این پروژه به یک ارز دیجیتال برتر تبدیل شده و یا منجر به غنی سازی شده است. تعدادی از مردم، آن را با ارزش نمی کند. .

قربانی تصریح کرد: تا جایی که من متوجه شدم در پروژه نت کوین ارزش افزوده ای وجود ندارد و در واقع جامعه ای پیرامون نات کوین شکل گرفته است که ممکن است در آینده به ارزش آفرینی کمک کند اما امروز دیده نشده که ارزشی ایجاد شود. در این پروژه یا این پروژه ارائه خدمات یا حل مشکل.

نایب رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره وری اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: نات کوین مبتنی بر یک بازی است، اما صرفاً یک بازی در محل یک ابزار سرگرمی نیست، بلکه با کلیک بر روی یک گزینه، آن را انجام می دهد. حس ماینینگ را به کاربر منتقل می کند، در نتیجه NatCoin بازی خوبی است، اما به عنوان یک ارز دیجیتال تا زمانی که ارزش افزوده مشخصی نداشته باشد، پروژه ای بی ارزش است.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد این پروژه را با تلگرام مرتبط می دانند در حالی که تلگرام ارزش افزوده خاصی به عنوان پیام رسان دارد و تفاوت آن با نات کوین ایجاد ارزش افزوده است. NatCoin یک توکن پوچ است که با قیمت بسیار بالایی معامله می شود و بنابراین ممکن است این توهم را ایجاد کند که یک پروژه ارزشمند است.

قربانی یادآور شد: Notcoin تنها در کشورهای توسعه نیافته مورد توجه قرار گرفته است و با جستجوی کلمه Notcoin به زبان انگلیسی متوجه می شوید که اطلاعات زیادی در مورد آن منتشر نشده است.

وی افزود: باید گفت یک پروژه را صرفاً به دلیل قرار گرفتن در سایتی مانند Coinmarketcap یا صرافی بایننس نباید با ارزش تلقی کرد و باید توجه داشت که اینها تنها بسترهای تبادل و اطلاع رسانی هستند.

نایب رئیس کمیسیون تحول اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که NatCoin می تواند امنیت گوشی را به خطر بیندازد؟ وی گفت: حداقل تا این لحظه موردی که حاکی از ایجاد مشکلات امنیتی با این پروژه باشد گزارش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا