ترندهای روز

پیامک تبصره ماده 8 چیست و کدام خودروها توقیف می‌شوند؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

سرهنگ علی اصغر شریفی درباره تخلفاتی که باعث انتقال خودرو به پارکینگ می شود، توضیح داد و گفت: روزانه حدود هشت هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در خصوص مسائل ترافیکی که در حوزه حمل و نقل و ترافیک است، داریم. در تهران و یکی از این مواضع توقیف وسایل نقلیه است.

وی افزود: اگر تصادف منجر به خسارت شود، خودروها باید به حاشیه جاده رانده شوند و در تصادفات منجر به جرح یا فوت خودروها نباید جابجا شوند و باید تا رسیدن کارشناس حضور داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: دستور مقام قضایی می تواند خودروی شما را نیز به پارکینگ برساند. به عنوان مثال ۲ شهروند بر سر مسائلی با هم اختلاف پیدا می کنند و پرونده به دادگاه کشیده می شود و قاضی محترم حکم به مصادره اموال می دهد که یکی از اموال این خودرو است. حتی سرقت خودرو نیز در این بند گنجانده شده است که مقام محترم قضایی در صورت کشف، دستور توقیف خودرو را می دهد.

سرهنگ شریفی گفت: قسمت بعدی مربوط به رانندگانی است که برای آنها پیامکی با مضمون: تخلف شما برابر تبصره ماده ۸ به مبلغ …. تبصره ماده ۸ به این موضوع اشاره دارد که تخلف وسیله نقلیه بیش از ۱۰ میلیون ریال بوده و جزء جرایم معوق بوده و باید پرداخت شود. عدم پرداخت پس از ارسال پیامک باعث انتقال خودرو به پارکینگ می شود.

وی گفت: مثبت بودن تست الکل توسط دستگاه مخصوص و همچنین مثبت بودن تست مواد مخدر در حین رانندگی می تواند یکی دیگر از دلایل توقیف خودروها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا