ترندهای روز

پیدا شدن جسد سوخته مرد جوان در مشهد؛ قتل برادر بر سر ارثیه یا مرگ اتفاقی؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

صبح جمعه گذشته اهالی بلوار عبدالمطلب مشهد با مشاهده دود غلیظی که از یک ساختمان ویلایی دو طبقه بیرون می آمد از منازل خارج شده و بلافاصله با آتش نشانی تماس گرفتند.

دقایقی بعد ماشین های آتش نشانی با آژیر وارد خیابان رئوف شدند و در حالی که شیلنگ های سنگینی برای اطفای حریق حمل می کردند، به دلیل مشکوک بودن افراد خانه در میان شعله های آتش، عملیات امداد و نجات را آغاز کردند. لحظه های اضطراب و نگرانی به سختی سپری می شد و امدادگران فداکار به اطفای شعله های آتش در طبقه همکف ساختمان ادامه می دادند تا اینکه ناگهان جسد سوخته مردی ۴۵ ساله در میان دود غلیظ اتاق خواب ظاهر شد. در همین حال جوان دیگری که در طبقه دوم ساختمان مجرد زندگی می کرد به آتش نشانان گفت: برادر بزرگترش که «پدرام-ش» نام داشت، مجرد در همان طبقه زندگی می کرد و هم اکنون جسد وی در اتاق خواب کشف شد. .

در این اوضاع نابسامان و آشفته و با صدور دستور سرگرد احسان سبکبر (رئیس کلانتری شفای مشهد)، بلافاصله گروهی مشترک از نیروهای گشت نامحسوس و مأموران مجرب بازپرسی به محل آتش سوزی رفتند و تحقیقات گسترده ای را با راهنمایی قاضی ویژه قتل عمد انجام داد. به دلیل اینکه بررسی های اولیه صحنه آتش سوزی نشانه های جنایت را نشان داد شروع کردند. شعله های آتش هنوز به طور کامل خاموش نشده بود که دکتر قاضی صادق صفری دستورات ویژه ای برای انتقال جسد مرد جوان ۴۵ ساله به پزشکی قانونی و حل معمای فرضیه آتش زدن جنایی صادر کرد. این گونه بود که گروهی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی با نظارت مستقیم سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس پلیس آگاهی مشهد) در کنار مقامات قضایی قرار گرفتند و به تحقیقات تخصصی خود ادامه دادند. طولی نکشید که نظر پزشکی قانونی این فرضیه مجرمانه را تقویت کرد و تحقیقات هدفمند را به سمت جنایت خانوادگی سوق داد، زیرا آثار خفه شدن با طناب بر روی گردن مرد جوان ۴۵ ساله مشهود بود و پزشکی معاینات نیز “مرگ” را قبل از سوزاندن جسد او تایید کرد. به تصویر کشیده شده است

با افشای این ماجرای تکان دهنده، قاضی شعبه ۲۰۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به محل آتش سوزی بازگشت و تحقیقات میدانی خود را به جرم آتش سوزی گره زد، در حالی که فرضیه انفجار از طریق گشایش یک شیر گاز شهری هم زیر ذره بین بود. از سوی دیگر، گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس اداره قتل عمد مشهد) وارد عمل شده و با دستور قاضی ویژه قتل، برادر کوچک مقتول را که در طبقه فوقانی ساختمان ساکن بود، دستگیر کردند.

وی در بازجویی ها مدعی شد که نقشی در آتش سوزی و مرگ برادرش نداشته و تنها با صدای انفجار و حضور آتش نشانان متوجه این حادثه هولناک شده است. از ارث می گوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا