ورزشی

پیرمردهای فوتبالیست در راه قطر!

چه کسی دعوت شد؟

این ۲۷ نفر کسانی هستند که از سوی امیر قلانوی به اردو فراخوانده شده و به قطر سفر خواهند کرد. نام آنها را به همراه سنشان بخوانید: علیرضا بیرانوند (۳۱ ساله)، پیام نزاز (۲۸ ساله)، حسین حسینی (۳۱ ساله)، احسان حاج صفی (۳۳ ساله)، میلاد محمدی (۳۰ ساله)، شجاع خلیل زاده. (۳۴ ساله). مجید حسینی (۲۷ ساله)، سامان فلاح (۲۲ ساله)، حسین کنعانی زادگان (۲۹ ساله)، صادق محرمی (۲۷ ساله)، رامین رضائیان (۳۳ ساله)، آریا یوسفی (۲۱ ساله)، روزبه چشمی (۳۰ ساله) امید ابراهیمی (۳۶ ساله)، سعید عزت اللهی (۲۷ ساله)، سامان قدوس (۳۰ ساله)، محمد محبی (۲۵ ساله)، مهدی ترابی (۲۹ ساله)، مهدی قیدی ( ۲۵ ساله، جواد حسین نژاد (۲۰ ساله)، مهدی طارمی (۳۱ ساله)، رضا اسدی (۲۷ ساله)، علیرضا جهانبخش (۳۰ ساله)، علی قلی زاده (۲۷ ساله)، سردار آزمون (۲۸ ساله) پیر)، کریم انصاری فرد (۳۳ ساله) و شهریار مغانلو (۲۹ ساله).

مسئله پیچیده پیری

همانطور که در بند بالا به وضوح می بینید، وضعیت سنی بازیکنان تیم ملی اصلا جالب نیست. ۱۲ نفر از کسانی که قلعهنویی آنها را به اردو دعوت کرد بالای ۳۰ سال سن دارند و میانگین کل تیم ۲۸.۶ سال است. این اتفاق در حالی رخ می دهد که تیم ایران با میانگین ۲۸.۹ سال مسن ترین تیم جام جهانی ۲۰۲۲ بود و این موضوع انتقادات زیادی را برانگیخت. یکی از جدی ترین منتقدان چه کسی بود؟ آفرین امیر قلعه نویی! سرمربی فعلی تیم ملی به خصوص پس از بازگشت به این سمت بارها از بالا بودن میانگین سنی تیم ملی در جام جهانی ابراز ناامیدی و تأسف کرد و آن را یک باخت برای فوتبال ایران دانست. حالا تیمی را به قطر برمی گرداند که تنها ۳ ماه از تیم کی روش کوچکتر است! همچنین در نظر داشته باشید که به طور سنتی جام ملت های آسیا فصل جوان سازی و تزریق بازیکنان جدید به تیم ملی بود اما ریسک پذیری کم و عطش زیاد کادر فعلی تیم ملی برای نتیجه گیری این فرصت را نیز از بین برده است. . در نتیجه یا جام ملت ها را می بریم که پایان یک طلسم ۴۰ ساله است یا کلا همه چیز را از دست می دهیم.

نوراللهی نیست، ابراهیمی است

یکی از کنجکاوی های بزرگ پیرامون لیست نهایی تیم ملی این بود که آیا احمد نوراللهی مورد عفو قرار می گیرد یا خیر. این اتفاق در نهایت رخ نداد و بازیکنی که به دلیل اعتراض به نیمکت نشینی اش در بازی با هنگ کنگ عصبانی شده بود، به لیست نهایی راه پیدا نکرد. نوراللهی در الوحده امارات روزهای خوبی را سپری می کند اما امیرقلانوی ترجیح داد به جای آن امید ابراهیمی ۳۶ ساله را به دوحه ببرد. حضور کریم انصاری فرد نیز جنجالی شده است; مهاجمی ناآماده با ضعیف ترین آمار ممکن در لیگ قبرس. کنعانی زادگان در حالی در لیست نهایی جام ملت ها قرار دارد که برخی تصور می کردند به دلیل ماجرای نقل و انتقالات و اختلافش با برخی ملی پوشان احتمال محرومیت او از جام ملت ها وجود دارد. نکته جالب توجه، ورود مهدی قیدی در دقیقه ۹۰ لیست است. ستاره ایرانی الاتحاد کلبا که در ماه های گذشته کمتر مورد توجه امیر قرار می گرفت، سرانجام خود را در فهرست مسافران دوحه قرار داد.

معمای سردار

مهم ترین جنجال این لیست درج نام سردار آزمون است، آن هم در حالی که او به دلیل امضای تفاهم نامه با رم، حق حضور یا عدم حضور در جام ملت ها را به باشگاه ایتالیایی داده است. این شایعه مدت ها بود که شنیده می شد اما فدراسیون فوتبال به طرز ناشیانه ای آن را تکذیب کرد و حالا عملا مشخص شده که اگر رم اجازه ندهد، آزمون نمی تواند به قطر برود. طبق اعلام کنفدراسیون لیست نهایی تمامی تیم ها باید تا فردا مشخص شود و شاید الان که این مطلب را می خوانید مشخص شده باشد که سردار مصفر دوحه می شود یا خیر. در حال حاضر فدراسیون در حال رایزنی با باشگاه ایتالیایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا