ورزشی

پیروزی بارسلونا در آخرین حضور ژاوی روی نیمکت

در آخرین شب از فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ لالیگا اسپانیا، دیروز (یکشنبه) چهار بازی برگزار شد که در مهمترین آنها بارسلونا نایب قهرمان مسابقات در خانه سویا با نتیجه ۲ برنده به پیروزی رسید. -۱. روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۱۵ این بازی نوزدهمین گل فصل خود را به ثمر رساند و بارسا را ​​پیش انداخت. در دقیقه ۳۱ یوسف النصیری گل تساوی سویا را به ثمر رساند تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.

نیمه دوم برتری بارسا بود چرا که فرمین لوپس موفق شد پاس ایلکای گوندوگان را به گل دوم تیم میهمان تبدیل کند و در نهایت این گل بیست و ششمین برد تیم کاتالان را رقم زد و با ۸۵ امتیاز به کار این فصل پایان داد.

این آخرین بازی بارسلونا با هدایت ژاوی هرناندز بود که پس از دو سال و نیم نیمکت کاتالان ها را ترک می کند و قرار است هانسی فلیک آلمانی جایگزین او شود.

در دیگر بازی های آخر شب فصل ۲۰۲۳-۲۴ لالیگا، نتایج زیر به دست آمد:

ختافه ۱ – مایورکا ۲

سلتاویگو ۲ – والنسیا ۲

لاس پالماس ۱ – آلاوس ۱

پس از انجام تمامی بازی های این فصل لالیگا، پرونده این رقابت ها در حالی بسته شد که رئال مادرید با ۹۵ امتیاز قهرمان شد و بارسلونا با ۱۰ امتیاز کمتر نایب قهرمان شد. پس از این دو تیم شگفت انگیز، خیرونا با ۸۱ امتیاز سوم شد و اتلتیکو مادرید با پنج امتیاز کمتر چهارم شد. اتلتیک بیلبائو پس از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در جایگاه پنجم لیگ اروپا قرار گرفت و با توجه به قهرمانی در کوپا دل ری، سهمیه دیگری به لالیگا داد که به تیم ششم جدول یعنی رئال رسید. سوسیداد. بنابراین تیم هفتم جدول یعنی رئال بتیس سهمیه لیگ کنفرانس را کسب کرد.

در انتهای جدول نیز تیم های گرانادا (۲۰)، آلمریا (۱۹) و کادیز (هجدهم) به دسته دوم سقوط کردند.

در آمار انفرادی، آرتم دوبیک، مهاجم تیم خیرونا با ۲۴ گل بالاتر از الکساندر سورلوث از ویارئال، جود بلینگهام از رئال مادرید و روبرت لواندوفسکی از بارسلونا (هر دو با ۱۹ گل) عنوان پیچیچی یا مستر گل مسابقات را به دست آورد. اهداف). الکس بائنا از تیم ویارئال با ۱۴ پاس گل بیشترین تعداد پاس گل را به ثبت رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا