اخبار بورس

پیش‌بینی افزایش قیمت مس به دلیل کمبود عرضه و تقاضای قوی!

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط UBS؛

بازار از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ تا حد زیادی به دلیل بسته شدن معادن کبر پاناما و کاهش پیش بینی های تولید از سوی تولیدکنندگان مختلف، تنگ بوده است.

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیل به گزارش سرمایه گذاری؛ UBS پیش‌بینی قیمت مس خود را منتشر کرد و از نگرانی‌های جاری عرضه و تقاضای قوی به عنوان عوامل کلیدی یاد کرد.

این شرکت خاطرنشان کرد که کاهش اخیر قیمت مس پس از افزایش قابل توجه تحت تاثیر فشار فروش در بازار آتی مس ایالات متحده و کمبود عرضه کنسانتره مس بوده است.

تفاوت قیمت بین بورس کالای نیویورک (COMEX) و بورس فلزات لندن (LME) به عنوان یک عامل حمایتی برای قیمت های LME با تجمیع بازار در نظر گرفته می شود.

بازار از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ تا حد زیادی به دلیل بسته شدن معادن کبر پاناما و کاهش پیش بینی های تولید از سوی تولیدکنندگان مختلف، تنگ بوده است.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که کارخانه‌های ذوب مس چین برنامه‌های تعمیر و نگهداری خود را پیش ببرند، که می‌تواند تولید مس تصفیه‌شده را در آینده نزدیک محدودتر کند. UBS پیش بینی خود را برای رشد عرضه مس تصفیه شده در سال جاری از ۳.۵ درصد قبلی به ۲.۱ درصد کاهش داد و انتظار دارد این افزایش در سال ۲۰۲۵ به ۳.۳ درصد برسد.

تقاضای مس در چین همچنان قوی است و از تلاش‌های انتقال انرژی این کشور حمایت می‌کند. انتظار می‌رود اقدامات محرک رشد تقاضای مس را حفظ کند و بهبودهای احتمالی در بخش‌های تولیدی اروپا و ایالات متحده نیز از تقاضا حمایت خواهد کرد.

UBS پیش بینی می کند که مصرف جهانی مس در سال جاری ۳ درصد افزایش می یابد که اندکی کمتر از پیش بینی قبلی ۳.۳ درصد است و رشد مصرف در سال ۲۰۲۵ به ۳.۳ درصد خواهد رسید.

بر اساس محاسبات جدید عرضه و تقاضا، UBS کسری مس ۳۹۰۰۰۰ تنی را در سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرده است که نسبت به برآورد قبلی کسری ۷۳۰۰۰ تنی افزایش قابل توجهی دارد.

کسری پیش بینی برای سال ۲۰۲۵ ۳۹۱ هزار تن است. با توجه به این شرایط جدید عرضه و تقاضا، UBS پیش بینی قیمت مس خود را ۱۰۰۰ دلار به ۱۵۰۰ دلار در هر تن برای دوره های مختلف پیش بینی افزایش داده است.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا