فناوری

پیش‌بینی ایلان ماسک از آینده: هوش مصنوعی جایگزین همه مشاغل می‌شود / افراد [فقط] می‌توانند در صورت تمایل به صورت تفریحی به کاری مشغول شوند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در کنفرانس فناوری Vivatech 2024 در پاریس پیش بینی کرد که هوش مصنوعی به زودی جایگزین همه مشاغل خواهد شد و گفت که احتمالاً هیچ یک از ما در آینده شغلی نخواهیم داشت.

ماسک آینده‌ای را توصیف کرد که در آن مشاغل «اختیاری» خواهند بود و اگر افراد بخواهند می‌توانند برای تفریح ​​به کار مشغول شوند. وی گفت: در این آینده هوش مصنوعی و ربات ها قادر خواهند بود تمامی کالاها و خدمات مورد نیاز انسان را ارائه دهند.

این کارآفرین مشهور آمریکایی، تحقق این سناریو را منوط به ایجاد «درآمد جهانی بالا» دانست. درآمدی که با مفهوم «درآمد پایه جهانی» متفاوت است و به معنای تأمین رفاه مالی همه افراد جامعه بدون توجه به درآمد آنهاست. ماسک توضیح بیشتری نداد.

او همچنین نگرانی خود را در مورد آینده هوش مصنوعی ابراز کرد و آن را “بزرگترین ترس” خود خواند.

ماسک در پاسخ به این سوال که آیا انسان ها در چنین آینده ای احساس رضایت عاطفی خواهند کرد، گفت: “اگر رایانه ها و روبات ها بتوانند همه چیز را بهتر از ما انجام دهند، آیا زندگی ما معنا خواهد داشت؟” شاید هنوز نقشی برای انسان در این آینده وجود داشته باشد که ما به هوش مصنوعی معنا بدهیم.»

ایلان ماسک در پایان سخنان خود والدین را تشویق کرد که استفاده فرزندانشان از شبکه های اجتماعی را محدود کنند و گفت که او معتقد است این شبکه ها کودکان را با الگوریتم هایی بر اساس «به حداکثر رساندن دوپامین» برنامه ریزی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا