محیط زیست

پیش‌بینی بارش‌ برف و باران در کشور تا ابتدای آذر ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری افق میهن، بر اساس اعلام پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی، آخرین نقشه های پیش بینی بارندگی و دمای هفتگی کشور بر اساس نقشه های احتمالی کشور از بیست و سوم مهر تا چهارم آذر در سال ۱۴۰۳ تولید و عرضه شد.

بر این اساس، بارندگی هفته اول (۲۳ تا ۲۹ مهر) محدود به استان های شمال البرز و شمال غرب است و سایر مناطق کشور بدون بارش خواهد بود.

دمای هفته اول (۲۳ تا ۲۹ مهر) در استان های ساحلی خزر و نوار شمال غرب نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۶ درجه بالاتر از نرمال است و بیشترین افزایش (۳ تا ۶ درجه) در شرق و شمال شرق کشور رخ می دهد.

همچنین میانگین بارندگی هفته دوم کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن بوده و میزان انباشته آن در بخش‌هایی از سواحل مرکزی و غربی خزر با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد به ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

در این مدت می توان شاهد بارش اولین برف پاییزی در ارتفاعات شمال غرب و شمال زاگرس بود، بارش در غرب و جنوب غرب کشور کمتر از حد نرمال است و کاهش دما در هفته دوم محسوس است. به طوری که در کشور به جز جنوب و جنوب شرق ۱ تا ۳ درجه پایین تر از حد نرمال است.

بارندگی در هفته سوم و چهارم در جنوب و جنوب شرق کمتر از حد نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود.

دمای هوای هفته سوم و چهارم در نیمه شمالی کشور نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۲ درجه افزایش می یابد.

بارش هفته های پنجم و ششم در کمربند شمالی نرمال و برای سایر مناطق کمتر از نرمال برآورد می شود و دمای هوای کشور برای هفته های پنجم و ششم یک تا دو درجه بالاتر از نرمال پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا