طلا و ارز

پیش‌بینی بذرافشان درباره نوسانات قیمت طلا







رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران گفت: مردم نباید انتظار کاهش قیمت طلا را داشته باشند زیرا قیمت ها در یک ماه گذشته تغییر محسوسی نداشته است.



به گزارش ایران تحلیل، از اوایل سال ۱۴۰۳ تا کنون (اواسط خرداد (ماه) بازار طلا در رکود به سر می برد که می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند کاهش تقاضای جهانی و نوسانات قیمت دلار باشد.

کاهش تقاضا از سوی خریداران بزرگ و کاهش سرمایه گذاری در طلا به عنوان یک دارایی امن نیز ممکن است به این رکود دامن بزند. در نتیجه، سرمایه گذاران ممکن است به دنبال گزینه های دیگری برای حفظ ارزش سرمایه خود باشند که می تواند بر فعالیت بازار طلا تأثیر منفی بگذارد.

برای بررسی بیشتر وضعیت بازار با نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان طلا و جواهر تهران گفت وگو کرده ایم.

بذرافشان در خصوص نوسانات امروز بازار طلا گفت: بازار طلا و سکه امروز تحت تاثیر کاهش قیمت جهانی هر اونس قرار گرفت. پس از یک ماه ثبات نسبی، قیمت ها اکنون کاهش یافته است. اونس جهانی در هفته های اخیر به بالاترین سطح ۲۴۱۷ دلار رسیده بود اما امروز به ۲۳۲۷ دلار کاهش یافت.

وی در خصوص پیش بینی قیمت در این هفته افزود: با توجه به اینکه قیمت ها طی یک ماه گذشته کاهش یافته و نسبت به اونس جهانی و بازار ارز ثبات نسبی را تجربه کرده اند، احتمال کاهش بیشتر قیمت ها بسیار کم است. از ابتدای سال هیچ التهابی در بازار وجود نداشته است و بسته شدن جزئی بازار بر شرایط تأثیری نداشته است. با این حال قیمت ها نسبتا ثابت است و احتمال نوسانات در این هفته کم است. نوسانات بین ۱ تا ۳ درصد می تواند افزایش یا کاهش یابد. با این حال، نباید انتظار داشت که قیمت طلا کاهش یابد زیرا قیمت ها در ماه گذشته به سختی تغییر کرده است.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا