فناوری

پیش‌بینی بورس امروز ۶ دی ۱۴۰۲

وطن تجارت بازار سهام در معاملات روز گذشته شاهد افت تعادل شاخص کل و افت تعادل شاخص کل بود. روند معاملات دیروز از ابتدا با افت تعادل شاخص هم وزن و شاخص کل همراه بود. معاملات دیروز سهام نوسانات شدیدی را به همراه نداشت و تعادل شاخص ها تا پایان بازار به آرامی کاهش یافت.

روز سه شنبه تمامی شاخص های فرابورسی قرمز بودند و عملکرد مشابهی در بین شاخص های اصلی بورس تهران مشاهده شد. شکاف بازدهی شاخص کل و هم وزن در بورس اوراق بهادار تهران نزدیک به ۱۰۰ درصد بود. در فرابورس ایران ۵۱ درصد بود و در هر دو بازار شاخص کل افت تراز بیشتری داشت. در بین شاخص های اصلی فرابورس، شاخص کل فرابورس هم وزن با افت ۸۰۰ درصدی بیشترین بازدهی و کمترین بازدهی به شاخص اول فرابورس با ۷۵ تعلق گرفت. افت درصد

آمار معاملات سهام


بیشتر بخوانید: بررسی علل رکود در بورس و بازار ملک


پیش بینی بازار سهام امروز

با توجه به روند معاملات روزهای اخیر، قیمت های جهانی و اخبار موثر بر روند معاملات؛ معاملات روز سه شنبه از کف حمایتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس و ۲۶ هزار واحدی شاخص کل فرابورس آغاز می شود. بورس تهران روز دوشنبه سطح حمایتی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شاخص کل را از دست داد اما بسیاری از فعالان بورس معتقد بودند این رفتار شاخص نوعی عقب نشینی است. معاملات سهام دیروز با افزایش تنش ها در خاورمیانه، ریسک سیاسی بازار سهام را افزایش داده است. این روزها فعالان بورس بیش از گذشته محتاطانه عمل می کنند.

به این ترتیب پیش بینی می شود بورس امروز ارزش معاملات جزئی را در سطح ۴ تا ۶ همات داشته باشد. بورس تهران احتمالا امروز معاملات را با تعادل ضعیف شاخص های اصلی آغاز خواهد کرد. احتمال بازدهی منفی شاخص های اصلی بورس و عملکرد بهتر شاخص کل هم وزن نسبت به شاخص کل در پایان معاملات امروز بالاست. انتظار می‌رود جریان‌های پول واقعی در سهام برای معاملات امروز منفی باشد، اما ضعیف‌تر از روز دوشنبه. رتبه های خرید اندکی کاهش می یابد و احتمال افزایش جزئی در رتبه های فروش وجود دارد. احتمالاً در پایان معاملات امروز، سرانه خرید هر کد واقعی در سطح ۲۱ میلیون تومان و سرانه فروش بالای ۲۷ میلیون تومان خواهد بود. بورس تهران به احتمال زیاد در شاخص های اصلی خود نسبت به بورس کاهش بیشتری خواهد داشت. اما احتمال افزایش شکاف بازدهی بین شاخص کل و وزن برابر بورس و فرابورس وجود دارد.

منبع: اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا