اخبار بورس

پیش‌بینی بورس دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر پایان معاملات دومین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه ای با رشد ۰.۱۷ درصدی معادل ۳۹۰۲ واحد روی عدد ۲۲۳۴۹۲۵ واحد قرار گرفت. شاخص تعادلی با افت ۰.۳ درصدی (معادل دو هزار و ۲۶۵ واحد) به سطح ۷۴۱ هزار واحد رسید.

پیش بینی بازار سهام برای دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

همانطور که انتظار می رفت، پس از شوک روز اول هفته در بورس تهران، سرانه خرید کالاهای واقعی دوباره افزایش یافت. در معاملات یکشنبه سرانه خرید واقعی برای هر کد (نماد متوسط) حدود ۲۷.۴ تومان و سرانه فروش حدود ۲۵.۵ میلیون تومان بود.

بورس اوراق بهادار تهران مانند همه بازارهای سهام دنیا پناهنده تنش های ژئوپلیتیکی است. بنابراین بازار سهام به اتفاقات اخیر واکنش منفی نشان داد. بازار سهام در دومین روز هفته در حال و هوای امیدوارکننده ای معاملات خود را آغاز کرد. پس از یک سری فروشندگان در معاملات شنبه، بازار سهام شروع نسبتا خوبی داشت. با کاهش احتمال واکنش مستقیم ایران به حمله اسرائیل و اعلام نرخ ارز بانک ها، بازاریابان سرمایه نسبت به چشم انداز بازار خوش بین ترند.

نرخ ۴۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته فضای معاملات را تغییر داده بود. فعالان بازار معتقدند این آغاز تغییر نرخ نیم دلاری است که بازار مدت ها منتظر آن بود. در راستای پیش بینی از بورس روز دوشنبه، می توان انتظار تداوم تقاضا برای نمادهای گروه بانکی و بهبود معاملات در نمادهای دلاری را داشت. / اخبار تجارت

پیش بینی بازار سهام برای فردا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳

حال و هوای بازار سهام این روزها کمی سردرگم است و با توجه به اقبال عمومی به بازار در یکی از بدترین زمان های خود، شاهد رکود نسبی در آن هستیم. با این حال امروز امیدی به رشد احتمالی در بورس وجود داشت. بسیاری معتقدند تنش های نظامی از سال ۱۴ باعث منفی شدن بازار سهام شد فروردین با فروکش کردن این تنش‌ها، می‌توان انتظار رشد نصف را در آینده داشت. با این حال، برخی از مردم ماهیت تصمیمات دولت را این گونه می دانند که بازار سهام و سرمایه گذاری در تولید و خرید را حتی در خارج از بورس غیراقتصادی کرده است. سرمایه‌گذاری در بازارهای نوسانی مانند طلا، واردات کالا یا سپرده‌های بانکی گزینه‌های مطمئن‌تری برای سرمایه‌گذاران نسبت به شرکت در یک تجارت تحت فشار دولت و سایر عناصر است.

در هر صورت انتظار می رود بازار سهام فردا مثبت شودبا این حال، از آنجایی که احتمال تنش های نظامی یا حداقل تصورات سرمایه گذاران زیاد است، این تأثیر مثبت ممکن است چندان قوی نباشد. به نظر می رسد این هفته را با تردید به پایان خواهیم رساند تا هفته آینده وضعیت این تنش های نظامی روشن شود و سرمایه گذاران با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرند. / صبح

منبع: ایران تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا