اخبار بورس

پیش‌بینی بورس فردا ۳ دی ۱۴۰۲

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامامروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران حدود ۱۸۰۰ واحد از دست داده و شاخص را در محدوده ۲.۲ میلیون واحدی نگه داشته است. ارزش بازار حدود ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بود و ارزش معاملات در ساعت ۱۲:۳۰ امروز به ۷ هزار میلیارد تومان رسید. نمادهای فملی، نماد فولاد و شپنا نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس تهران داشتند. گروه خودرویی نیز با ارزش معاملاتی حدود ۳۲۴ میلیارد تومان همچنان نمادی است که از نظر ارزش معاملاتی جایگاه اول گروه صنعتی پیشرو را به خود اختصاص داده است. گروه فلزات اساسی و مواد شیمیایی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

وضعیت شاخص هم وزن امروز کمی بهتر از روزهای گذشته بود، شاخص هم وزن با ۴۴۴ واحد افزایش کار را به پایان رساند.

امروز خبری در بین فعالان بازار سرمایه منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت ثابت با ارسال نامه ای از رئیس جمهور خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه بسته های اینترنت همراه بالای ۲ گیگابایت شدند. این در حالی است که هزینه اینترنت و بسته به کیفیت و فیلترینگ آن در این ایران نسبت به سایر کشورها بیشتر است.

همچنین هفته گذشته سازمان بورس اطلاعاتی از معاملات منتشر کرد و بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این سازمان، تعداد کدهای فعال بازار سرمایه در هفته گذشته مانند هفته های گذشته در محدوده ۳۴۰ هزار نفر بوده است. گرفته است.

همچنین صنعت خودرو و قطعات خودرو حدود ۱۰ درصد از ارزش معاملات هفته گذشته را به خود اختصاص دادند و پس از آن فلزات اساسی با حدود ۸.۵ درصد در رتبه دوم و محصولات شیمیایی با حدود ۸.۴ درصد ارزش در رتبه سوم قرار گرفتند. معاملات هفته گذشته به آن واگذار شده است.

اما در ادامه اختلافات شورای رقابت با شرکت خودروسازی بهمن، شورای رقابت طی نامه‌ای اعلام کرد که شرکت بهمن‌موتور تا قبل از یازدهم ادامه دارد. بهمن ۱۴۰۱ موظف به رعایت قاعده قیمتی شورای رقابت و فروش محصولات خود با قیمت های محاسبه شده طبق فرمول شورای رقابت نبود.

این اتفاق در حالی رخ داد که هفته گذشته این شورا رای دادگاه مبنی بر گرانی این خودروساز دریافت کرد و قیمت سهام این نماد از مناطق مثبت به خط فروش سقوط کرد.

در این نامه آمده است که از ابتدای ورود شورای رقابت به موضوع خودرو، بازار خودروهای سواری مونتاژی (CKD) (که شرکت بهمن موتور نیز یکی از سازندگان آن است)، به عنوان انحصار شناخته نشده و شامل آن نشده است. در قیمت گذاری شورای رقابت اولین بار در ۱۱ ام بهمن خودروهای مونتاژ شده ۱۴۰۱ نیز مشمول انحصار بودند و باید به قانون قیمت شورای رقابت پایبند بودند. بنابراین شرکت بهمن موتور تا قبل از یازدهم بهمن ۱۴۰۱ موظف به رعایت قاعده قیمتی شورای رقابت و فروش محصولات خود با قیمت های محاسبه شده طبق فرمول شورای رقابت نبود.

بررسی فنی شاخص جامع بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل در جریان معاملات امروز با افت حدود ۱۸۰۰ واحدی به کار خود پایان داد بنابراین ارزش معاملات در بازار حدود ۷ میلیارد تومان است.

نماد فملی، نماد فولد و نماد شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

از نظر فنی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران dمحدوده ۲.۲ میلیون واحد قرار می گیرد محدوده ای که خرداد ماه سال جاری به عنوان یک سطح پشتیبانی برای شاخص در نظر گرفته شد و انتظار می رفت در این سطح از شاخص حمایت کند. اما در صورت نرسیدن به این سطح، شاخص کل با افت و دامنه ۲.۲ میلیون واحدی، سطح مقاومت نامیده می شود.

و این مشکل بویژه این روزها احساس می شود که شاخص کل پس از رسیدن به محدوده ۲.۲ میلیون واحدی با مقاومت ۲.۲ میلیون واحدی دست و پنجه نرم می کند و با شکست این حوزه می توان به صعود مستمر در کل امیدوار بود. index، البته، الگوی مستطیل کلاسیک ایجاد شده در نمودار شاخص کلی این نوید را می دهد که شاخص کلی می تواند به اعداد بالاتری برسد.اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا