ترندهای روز

پیش‌بینی حداقل و حداکثر مشارکت در ایران تحلیلات

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

روزنامه دنیای اختاز: طی روزهای گذشته عباس عبدی، روزنامه نگار، تحلیلگر و پژوهشگر در شبکه ایکس به بررسی نتایج نظرسنجی موسسه که در آن به میزان مشارکت مردم تهران در ایران تحلیلات اشاره شده است، پرداخته است. بر اساس نتایج نظرسنجی مذکور، آمار قطعی مشارکت پیش بینی شده در شهر تهران ۱۴.۲، آمار مشکوک ۱۶.۹ و آمار عدم مشارکت ۶۸.۸ پیش بینی شده است. عبدی در این پیام ها عنوان کرد که موتور تهران هنوز داغ نشده و هفته آینده گرمتر خواهد بود.

داده های به دست آمده از نظرسنجی «پرسش» که در شبکه اجتماعی ایکس به آن اشاره کردید، حکایت از چه تحولات جدیدی در جامعه دارد؟ آیا از این نظرسنجی می توان به آشتی رای دهندگان با صندوق های رای پی برد؟

داده های این نظرسنجی نشان می دهد که میزان نارضایتی از وضعیت فعلی بسیار بالاست و قطعا هنوز یخ های ایران تحلیلات آب نشده است. مخصوصا در تهران. چرا که آمار اعلام شده در این نظرسنجی مربوط به تهران است و تهران اصلی ترین شهر کشور و تاثیرگذارترین شهر در سیاست کشور است. بنابراین باید بازنگری برای افزایش مشارکت مردم در ایران تحلیلات صورت گیرد.

به نظر شما آیا شاهد موجی از مشارکت در ایران تحلیلات خواهیم بود؟ پیش بینی شما از میزان مشارکت مردم در چهاردهمین دوره ایران تحلیلات ریاست جمهوری چیست؟

موج مشارکت در ایران تحلیلات خاموش بوده است. بسیاری از کسانی که با آنها صحبت می کنیم و همان نظرسنجی هایی که انجام شده است نشان می دهد که اگر کسانی که بلاتکلیف هستند به جمع رای دهندگان اضافه شوند، تعداد قابل توجهی از مردم نسبت به گذشته در ایران تحلیلات شرکت خواهند کرد. به خصوص اگر مردادین را بتوان به ایران تحلیلات تهران دعوت کرد، موفقیت بزرگی خواهد بود. لذا به نظر می رسد برای حضور در ایران تحلیلات شبهات، ابهام و ملاحظه ای به وجود آمده است و لذا امیدواریم مشکوکین برای حضور در ایران تحلیلات قانع شوند.

طبق نظرسنجی ها و داده های آماری به نظر شما ایران تحلیلات دو مرحله ای خواهد بود؟

بستگی به میزان مشارکت دارد. اگر میزان مشارکت پایین باشد، ایران تحلیلات به مرحله دوم کشیده می شود، اما در صورت بالا بودن میزان مشارکت، بدون شک در مرحله اول آقای مدزیکیان نفر اول خواهد بود.

طبق نظرسنجی ها کدام یک از نامزدهای ریاست جمهوری بیشترین شانس را دارد؟ کدام نامزد در نظرسنجی ها رشد کرده و کدام یک پایدار است؟

در این مورد من زیاد صحبت نمی کنم زیرا کاندیداها کار خود را از نقطه مساوی شروع نکرده اند. تایید آقای بیشیکیان تا آخرین لحظه مشخص نبود و او به عنوان کاندیدای ایران تحلیلات ریاست جمهوری آنقدر شهرت نداشت. بنابراین شرایط داوطلبان با یکدیگر متفاوت است. اگر از این منظر به موضوع نگاه کنیم قطعا رشد آقای مزیکیان نسبت به سایر کاندیداها بیشتر است و بدون شک در آینده بیشتر خواهد بود.

با توجه به نظرسنجی که در کانال ایکس به آن اشاره کردید تعداد بلاتکلیفان یا کسانی که هنوز تصمیم خود را برای حضور در ایران تحلیلات نگرفته اند چقدر است؟

آمار مردین بر اساس بررسی و نمودارها با توجه به آنچه در متن نظرسنجی ذکر شده قابل توجه است. بنابراین نسبت افراد مردد همچنان بالاست و برای شرکت در ایران تحلیلات نیاز به تبلیغات و توجیه منطقی دارند. بنابراین، یک مانع اخلاقی در مقابل آنها وجود دارد. بنابراین فکر می کنم با توجه به اهمیت ایران تحلیلات این سد اخلاقی به مرور زمان از بین خواهد رفت.

برآورد شما از مشارکت در کل کشور چیست؟

برآورد من از حداکثر نرخ مشارکت ۶۰ درصد است. اگر بیشتر از این مقدار باشد فوق العاده است. اما فکر نمی کنم نرخ مشارکت کمتر از ۵۵ درصد باشد. اگر مشارکت کمتر از ۵۵ درصد باشد، موفقیتی برای دولت محسوب نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا