فناوری

پیش‌بینی دانشمندان: زمین حداقل ۲.۵ درجه سانتیگراد گرم خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

شفقنا: نظرسنجی از صدها دانشمند نشان می دهد که زمین حداقل ۲.۵ درجه سانتیگراد گرم خواهد شد که نتایج فاجعه باری برای بشریت دارد.

نظرسنجی اختصاصی گاردین نشان داد که صدها نفر از دانشمندان برجسته آب و هوا در جهان انتظار دارند دمای جهانی حداقل ۲.۵ درجه سانتیگراد (۴.۵ درجه فارنهایت) در قرن جاری افزایش یابد و عواقب فاجعه باری برای بشریت و سیاره زمین داشته باشد.

تقریباً ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان، همگی از هیئت معتبر بین دولتی تغییرات آب و هوایی (IPCC)، حداقل ۲.۵ درجه سانتیگراد گرمایش زمین را بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن پیش بینی می کنند، در حالی که تقریباً نیمی از آنها حداقل ۳ درجه سانتیگراد را پیش بینی می کنند. (۵.۴F) پیش بینی شده است. تنها ۶ درصد معتقد بودند که حد توافق شده بین المللی ۱.۵ درجه سانتیگراد (۲.۷F) برآورده خواهد شد.

بسیاری از دانشمندان آینده ای “نیمه دیستوپیایی” را با قحطی، درگیری ها و مهاجرت های دسته جمعی، ناشی از امواج گرما، آتش سوزی های جنگلی، سیل و طوفان هایی با شدت و فرکانس بسیار بیشتر از قبل تصور می کنند.

بسیاری از کارشناسان گفتند که با وجود شواهد علمی واضح ارائه شده، احساس ناامیدی، خشم و ترس از شکست دولت محتمل است.

گرتا پاکل از دانشگاه تاسمانی می‌گوید: «من فکر می‌کنم در پنج سال آینده به سمت یک اختلال اجتماعی بزرگ پیش می‌رویم. “[مقامات]پس از یک رویداد شدید غرق می شوند، تولید غذا مختل می شود. نمی‌توانم نسبت به آینده بدبین باشم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا