محیط زیست

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق در دامنه‌های زاگرس و شمال غرب / دمای هوای تهران به ۳۸ درجه می‌رسد

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار افق میهن، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: طی پنج روز آینده امواج متناوب کم دامنه تراز متوسط ​​در شمال غرب کشور و در سایر مناطق کشور پیش بینی می شود. در کشور فضایی آرام و باثبات برقرار خواهد شد. بود.

وی افزود: بر این اساس در روزهای شنبه و یکشنبه در نواحی شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی واقع در استان های همدان، مرکزی و جنوب قزوین و همچنین در جنوب شرق کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر خواهد داشت. گاهی بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: رگبار پراکنده و وزش باد از روز دوشنبه در شمال غرب و برخی نقاط غرب کشور و در استان های گیلان و قزوین رخ می دهد.

ضیائیان ادامه داد: در این روز شرایط برای تشکیل گرد و غبار در کشور عراق مهیا می شود و در غرب و جنوب غرب کشور نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

وی گفت: روز سه شنبه علاوه بر دامنه های شمال شرقی و مرکزی زاگرس واقع در استان های همدان، مرکزی و قم، ارتفاعات غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همچنین در دامنه های جنوبی البرز شامل استان های قزوین، البرز و تهران و در سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر خواهد داشت. و یک دوش پراکنده رخ می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی افزود: روز چهارشنبه تنها در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، گاهی بارش باران، رعد و برق، گرد و غبار در برخی نقاط و در نقاط آسیب پذیر. تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: وضعیت فعلی هوای اهواز به عنوان گرمترین مرکز کشور صاف همراه با مه صبحگاهی و وزش باد ملایم با حداکثر دمای ۴۷ درجه سانتیگراد است و حداکثر دمای این منطقه طی پنج روز آینده پیش بینی می شود. ۴۸ درجه سانتیگراد باشد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی ادامه داد: وضعیت فعلی آسمان تهران به این صورت است که وزش باد از بعدازظهر افزایش یافته است، گاهی وزش باد با حداکثر ۳۲ و حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد افزایش می یابد. و دمای هوای این مرکز استان تا روز چهارشنبه به ۳۸ درجه سانتیگراد می رسد. .

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان افزایش ابر، گاهی وزش باد با حداکثر ۳۳ و حداقل ۱۹ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه صاف، به تدریج افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداکثر ۳۵ و ۳۵ درجه سانتیگراد است. حداقل دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا