ترندهای روز

پیش‌بینی فعالان بازار طلا از قیمت‌ها در هفته آینده/ الان طلا و سکه بخریم یا نخریم؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا و سکه در هفته گذشته گفت: هفته گذشته با توجه به تعاملات سیاسی جهانی، قیمت جهانی طلا حدود ۷۰ دلار کاهش یافت. دلیل آن آرام شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان بود.

ایرنا در گزارشی نوشت: یک فعال بازار طلا اظهار کرد: هر اونس طلا با حدود ۷۰ دلار کاهش به حدود ۲۳۴۰ دلار رسید. این در حالی بود که اکثر تحلیلگران جهانی پیش بینی کرده بودند با توجه به درگیری های نظامی و سیاسی در جهان، احتمال افزایش قیمت اونس وجود دارد، اما این اتفاق رخ نداد و قیمت جهانی طلا کاهش یافت.

کشتی آرای ادامه داد: از سوی دیگر در کشور به دلیل اتفاق تلخی که برای آقای رئیس جمهور پیش آمد، نوسان قیمت طلا داشتیم. با اعلام این اتفاق، افزایش قیمت در بازار طلا ایجاد شد، اما در حالی که انتظار می رفت این روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد، با بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تداوم امور کشور و عدم ایجاد اختلال در بازار طلا. روند کشور، قیمت ها دوباره کاهش یافت. تا جایی که حتی از ابتدای هفته هم کمتر بود.

کارشناس بازار طلا آخرین قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را تشریح کرد و گفت: در نهایت قیمت سکه طرح قدیم ۸۰۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته ۳۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت. سکه طرح ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰ میلیون تومان کاهش یافت. و به ۱۰۰ هزار تومان رسید، نیم سکه با ۶۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۳ میلیون تومان رسید. ربع سکه بدون تغییر در قیمت ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه یک گرمی با ۷ میلیون تومان کاهش ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

کشتی آرای افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده با ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۵ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان معامله شد.

یک کارشناس بازار طلا گفت: همچنین حباب سکه در هفته گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشت و در حال حاضر هر قطعه سکه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حباب قیمت دارد.

کشتی آرای تاکید کرد: نکته قابل توجه در بازار طلا و سکه این است که این روزها بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار است و معاملات عادی است و هیچ گونه هیجان و سفته بازی کاذبی در بازار وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه روز جمعه و تعطیلی در کشور است، اما بازارهای جهانی فعال هستند، به نظر می رسد قیمت های فعلی با توجه به ثبات بازار ارز تا روز دوشنبه بدون تغییر باقی بماند. خرداد در همان محدوده و حداکثر با نوسانات جزئی باقی می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا