ارزهای دیجیتال

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 11 آذر 1402

با توجه به افزایش قیمت درهم در پایان هفته، معامله گران پیش بینی می کنند که یا قیمت درهم کاهش یابد یا دلار افزایش یابد. این گروه معتقدند اگر قیمت درهم امروز بالای ۱۳۸۸۰ تومان تثبیت شود، دلار می تواند با افزایش قیمت از خط مقاومت عبور کند.

قیمت دلار هرات هفته گذشته بار دیگر به پایین ترین سطح ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید، اما باز هم نتوانست از آن عبور کند. این کاهش قیمت دلار در بازار ارز هرات در حالی رخ داد که قیمت جهانی طلا افزایش یافت. به گفته تاجران، با افزایش قیمت طلا، نوسان سازها در بازار دلار هرات فروشنده شدند تا خریدار در بازار طلا. در واقع به عقیده آنها تاجران بین اناس طلا و دلار هرات بازی می کردند. بازار ارز هرات پس از پایین ترین سطح هفته گذشته افزایش یافت و در پایان هفته به کانال ۵۰ هزار تومانی بازگشت. پشت خط، قیمت دلار هرات عصر جمعه با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان به پایان رسید و در همان محدوده قبلی باقی ماند.

قیمت درهم امارات در پایان هفته به ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان رسید. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۹۳۹ تومان ارزش گذاری شده است. اختلاف قیمت درهم هرات با دلار هرات به بیش از ۸۰۰ تومان رسیده است که رقم قابل توجهی است. از دیدگاه برخی معامله گران، این شکاف قیمتی حاکی از وجود تقاضای تجاری در بازار درهم است که باعث این شکاف شده است. از سوی دیگر، ممکن است نشان دهد که در حال حاضر تقاضای قابل توجهی برای اسکناس دلار وجود ندارد و تقاضا عمدتاً برای پایان سال و حواله است.

در پایان هفته خبری از طرح نمایندگان آمریکا در بازار دست به دست شد. مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را برای قطع دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار آزاد شده در چارچوب توافق مبادله زندانیان ایران و آمریکا تصویب کرد. جمهوری خواهان این طرح را در واکنش به نقش ادعایی ایران در رویارویی حماس با اسرائیل پیشنهاد کردند.

او همچنین به آسوشیتدپرس پیش‌بینی کرد که سنای آمریکا که دموکرات‌ها اکثریت را در اختیار دارند، طرح جمهوری‌خواهان برای مسدود کردن دارایی‌های ایران را رد خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران فنی، بازار طلا و سکه ممکن است در پایان هفته به دلیل رشد طلا از دلار جدا شود. قیمت آناس در روز جمعه به ۲۰۷۲ دلار افزایش یافت. بازار ارز در حال حاضر مرده و در همان محدوده قبلی یعنی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان است. به گفته معامله گران، در صورت شکستن قیمت دلار به هر طرف، روند جدیدی رخ خواهد داد. مقاومت بعدی دلار ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. با توجه به رشد درهم در پایان هفته، معامله گران می گویند یا باید درهم کاهش یابد یا دلار افزایش یابد. این گروه بر این باورند که اگر امروز قیمت درهم بالای ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان تثبیت شود، قیمت دلار می تواند با صعود از خط مقاومتی عبور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا