طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت دلار 12 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در چهارمین روز هفته بار دیگر با روندی صعودی آغاز شد و در بیش از یک کانال با افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی شاهد افزایش بود. سرانجام اسکناس آمریکایی روز سه شنبه با افزایش ۱۵۰۰ تومانی در میانه کانال دوم کریدور ششم بسته شد.

پیش بینی قیمت دلار از دیدگاه معامله گران

معامله گران افزایش تقاضا را دلیل افزایش قیمت دلار می دانند. برخی نیز معتقدند تنش های به وجود آمده در بازار طلای پایتخت در خصوص سامانه جامع معاملات موجب افزایش توسعه تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت در بازار ارز شده است.

در دو روز گذشته فراخوان ها برای معرفی سامانه جامع معاملات اعتراض صنف طلافروشان پایتخت را برانگیخته و منجر به تعطیلی نسبی بازار طلا در تهران و برخی شهرهای بزرگ شده است. برخی از فعالان بازار ارز می گویند این افزایش قیمت ناشی از سرازیر شدن بخشی از تقاضای طلا و سکه به بازار ارز است.

از سوی دیگر، برخی دیگر می گویند بازارساز عمداً عرضه را کاهش داده و قیمت دلار را افزایش داده تا از فرصت به دست آمده استفاده کند. آنها معتقدند در روزهای آینده با سیگنال خبری بانک مرکزی دلار تا آخرین سطوح کریدور پنجم سقوط خواهد کرد.

لازم به ذکر است، محسن کریمی، معاون بین الملل بانک مرکزی در گفت و گو با صدا و سیما در خصوص سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان، به گفتگو با مسئولان و بانک های مرکزی کشورهای مختلف اشاره کرد. و گفت: در نتیجه این مذاکرات اتفاقات خوبی در زمینه آزادسازی برخی کشورها رخ خواهد داد که در آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد.

قیمت تتر آماده پرش به کانال ۶۳۰۰۰ تومان است

قیمت درهم روز سه شنبه با افزایش بیش از ۴۰۰ تومانی افتتاح شد و به کانال ۱۷ هزار تومان رسید. تتر هزار تومان افزایش قیمت داشت و ۶۲ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با ۱۴۰۰ تومان افزایش نسبت به آخرین معامله روز دوشنبه به ۷۸۸۹۰ تومان رسید. یورو با افزایش و رشد ۱۴۰۰ تومانی روی ۶۷ هزار و ۴۵۰ تومان بسته شد.

لازم به ذکر است قیمت اسکناس و حواله دلار در روز سه شنبه تغییری نداشت. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا