طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت دلار 18 فروردین 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در معاملات نقدی پس از تعطیلات نوروزی شروعی طوفانی داشت. این محاسبه در سه روز هفته دوم انجام می شود فروردین از دو هزار تومان هم گرون شد. اقتصاددانان روند صعودی دلار را پیش بینی می کنند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در هفته دوم در حال افزایش است فروردین اگرچه بازار تنها سه روز فعال بود، اما در کریدور ششم با رشد چشمگیری پیش رفت. در حالی که معامله گران انتظار روزهای آرامی را برای دلار در هفته دوم دارند فروردین آنها داشتند؛ اما رویدادهای سیاسی به این یادداشت ظاهری صعودی بخشید.

چرا دلار گران شد؟

روز دوشنبه سیزدهم فروردین اسرائیل از منطقه جولان اشغالی شش موشک از یک هواپیمای F35 به سمت کنسولگری ایران شلیک کرد. در این زمینه سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران به جنایت اسرائیل پاسخ مشابهی خواهد داد. فروردیندر بیانیه ای تعلیق مرخصی سربازان و افسران یگان های رزمی به دلیل تنش با ایران را اعلام کرد.

در عین حال افزایش تنش و اخبار نامطلوب سیاسی پس از این اتفاق بازارهای مالی را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار داد به طوری که در آخرین روز هفته گذشته قیمت دلار کانالی دیگر افزایش یافت و سقف قیمت ها را شکست. این اسکناس در آخرین تراکنش نقدی روز پنجشنبه ۱۶ فروردین معاملات در مرحله اول کانال چهارم کریدور ششم انجام شد. دلار در سه روز پایانی معاملات هفته گذشته رشد بازدهی ۳.۸۹ درصدی و ۲۴۰۰ تومانی افزایش قیمت را به ثبت رساند.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دلار روند صعودی دارد و تا کریدور ششم پیش می رود. سپس واحد پول آمریکا در مسیر یک اصلاح کوتاه قرار می گیرد. آنها می گویند در صورت عدم مداخله سیاست گذار در بازار در هفته آینده و یا خبرها حاکی از افزایش تنش و درگیری در منطقه، قیمت در بازار ارز همچنان رو به افزایش است. از سوی دیگر، برخی از فعالان بازار معتقدند که افزایش قیمت دور از انتظار بوده و تنش در بازار بالاست، بنابراین ممکن است قیمت ها در اخبار سیاسی کاهش قابل توجهی داشته باشند.

پوند در محدوده ۸۱ هزار تومان معامله می شد

قیمت درهم با ۳۵۰ تومان افزایش روز پنجشنبه به ۱۷۵۰۰ تومان رسید. تتر با ۸۰۰ تومان افزایش به ۶۴ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

لازم به ذکر است فاکتورها و حواله ها به دلار در هفته دوم انجام می شود فروردین قیمت تغییری نکرد و ۴۳ هزار و ۴۶۲ تومان و حواله دلار ۴۰ هزار و ۵۴۲ تومان عرضه شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا