طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت دلار 19 دی 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در سومین روز هفته بدون تغییر باقی ماند و در سطح روز گذشته قرار گرفت. معامله گران دستکاری ارزی سیاست گذاران را مانعی برای جهش قیمت دلار به کانال ۵۱ هزار تومانی می دانند. دلار با کمترین نوسان قیمت در دو روز گذشته معامله می شود.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در روز دوشنبه تغییری نکرد و با قیمت روز گذشته معامله شد. محدوده ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان محدوده معاملاتی این اسکناس در سومین روز هفته بود. معامله گران معتقدند دستکاری ارزی سیاستگذار مانع از ورود قیمت دلار به کانال بالاتر شده است.

تحلیلگران اقتصادی این نوسانات را ناچیز می دانند و معتقدند که دلار همچنان در یک روند خنثی با محرک اندک حرکت می کند. آنها می گویند تلاش سیاست گذاران در ماه های اخیر افزایش یافته و این اسکناس به طور موقت فلج شده است. بر همین اساس معامله گران می گویند که شکل گیری روند صعودی قیمت دلار نیازمند سیگنال های قوی است.

دلار گران می شود؟

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با اخبار مثبت دلار می تواند وارد کانال های قیمت پایین تری شود و اگر چنین خبری اتفاق نیفتد، قیمت این اسکناس دوباره افزایش می یابد.

آنها با نگاهی به تورم و افزایش تقاضا برای واردات، روند صعودی بازار ارز را در روزهای آینده پیش بینی می کنند و به صنایع بالادستی کشور اشاره می کنند که خود را با دلار گران تر تطبیق داده اند.

روند نامتعادل ارز در بازارهای همسایه

روز دوشنبه قیمت دلار در بازارهای اطراف متعادل نبود. قیمت دلار سلیمانیه با ۳۰ تومان افزایش به ۵۰ هزار و ۸۳۰ تومان رسید. دلار هرات با ۲۰ تومان افزایش ۵۰ هزار و ۵۲۰ تومان معامله شد. درهم امارات نیز ۱۰ تومان کاهش یافت و ۱۳ هزار و ۹۴۰ تومان معامله شد.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا