طلا و ارز

پیش‌بینی قیمت دلار 2 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت دلار در روز اول اردیبهشت در عین حال به نیمه کریدور ششم بازگشت که معامله گران معتقدند تقاضا در بازار رو به افزایش است و بازارساز با تزریق ارز از روند صعودی قیمت دلار جلوگیری کرده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت دلار در اولین روز هفته با نوسانات کاهشی به نیمه کریدور ششم بازگشت. این اسکناس در حالی روز را با کاهش ۸۰۰ تومانی به پایان رساند که معامله گران از افزایش تقاضا در بازار ارز خبر دادند. آنها کف قیمت دلار را محدوده فعلی می دانند و معتقدند بازارساز با پراکندگی ارز مانع رشد قیمت دلار شده است.

آیا چشم انداز قیمت دلار در حال کاهش است؟

اقتصاددانان بر این باورند که دلار در روند صعودی قرار دارد و حباب بالای اسکناس آمریکا حاکی از دور شدن قیمت دلار از ارزش ذاتی آن است. آنها معتقدند انتظارات تورمی و رشد نقدینگی مانع از کاهش بیشتر قیمت دلار در ماه های بعدی سال می شود.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند که انتظارات تورمی در اقتصاد کشور، قیمت ها و بازارهای مختلف افزایش یافته است. مردم نقدینگی زیادی در اختیار دارند که بیشتر به صورت سپرده های مطالبه و نقد است و همین امر باعث بروز رفتارهای هیجانی در تصمیم گیری های اقتصادی شده است. آنها معتقدند که احساسات سوداگرانه و ریسک های سیاسی و غیرسیاسی تعیین کننده رشد قیمت دلار است. بنابراین، جهش قیمت نمی تواند موقتی باشد.

تتر بر اساس دلار است

قیمت درهم روز شنبه ۱ اردیبهشت با افت ۴۵۰ تومانی به کانال ۱۷ هزار تومان بازگشت و در ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شد. روز شنبه تتر با افت ۸۵۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومان بازگشت و در ۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان متوقف شد.

قیمت پوند انگلیس دو هزار تومان کاهش یافت و روی ۸۰ هزار و ۸۱۰ تومان ایستاد. یورو نیز با کاهش ۱۵۰۰ تومانی روی ۶۹۶۹۰ تومان بسته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا