طلا و ارز

پیش‌بینی مهم رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها







رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در دو هفته گذشته در بازار طلا و سکه افزایش و کاهش جزئی داشتیم اما در مجموع نسبت به ماه گذشته کاهش خوبی داشتیم، بنابراین از ابتدای هفته تا کنون. قیمت جهانی طلا حدود ۶۸ دلار کاهش یافت که این امر منجر به کاهش قیمت در بازار داخلی کشور شد.



به گزارش ایران تحلیل، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در دو هفته گذشته در بازار طلا و سکه اندکی صعود و نزول داشتیم اما در مجموع نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت داشتیم ، به طوری که قیمت طلا از ابتدای هفته جهانی انس حدود ۶۸ دلار کاهش یافته و در نتیجه قیمت ها در بازار داخلی کشورمان کاهش یافته است.

بذرافشان ادامه داد: با توجه به کاهش ارزش طلای جهانی، هر گرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۵۲ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۳۳۸ هزار تومان رسید. سکه امامی نیز با حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به تدریج با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۰۰ هزار تومان رسید. همچنین حباب سکه از ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان افزایش یافت.

بذرافشان همچنین توسعه بازار طلا و سکه در روزهای آینده را پیش بینی کرد: قیمت ها در یک ماه گذشته تثبیت و کاهش یافته است و احتمال اینکه شاهد افت شدید قیمت باشیم بسیار کم است مگر اینکه شرایط با نوسانات قیمت ها سازگار باشد. بازارهای جهانی و بازار ارز در حال تغییر هستند و وضعیت تقاضا در حال تغییر است.

کاهش تولید طلا در کشور

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه درباره وضعیت تقاضا در بازار طلا و سکه گفت: متاسفانه تقاضا در صنعت ما به شدت پایین است و این وضعیت از ابتدای سال به قدری بدتر شده که در سال گذشته تولید طلای سه ماهه در کشور حدود ۸۵ درصد کاهش یافته است.

بذرافشان درباره دلایل کاهش تولید طلای صنعتی ادامه داد: دی ماه گذشته که موضوع ثبت معاملات در سامانه جامع معاملات مطرح شد، مشکلات صنفی ما افزایش یافت و به دلیل نامشخص بودن این طرح، حتی در آستانه عید، واحدهای تولیدی ما در تهیه مواد اولیه با مشکل مواجه شدند و فعالیت آنها کاهش یافت. . بعد از عید ماه رمضان داشتیم و بعد از آن با راه اندازی سامانه جامع معاملات شاهد اعتراض همکارانمان بودیم که عملا بازار طلا را به حالت نیمه تعطیل درآورد و همه اینها باعث شده است. شرایط صنف ما به ویژه در حوزه تولید بحرانی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر بازار طلا به طور کامل باز است، گفت: بازار حدود یک ماه است که باز است و همکاران ما در حال انجام فعالیت های اقتصادی خود هستند، اما متاسفانه کمبود تقاضا وجود دارد که این مشکل وجود دارد. امیدواریم اقدامات انجام شده توسط مقامات مسئول منجر به کاهش الزامات شود.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا