ترندهای روز

پیش‌بینی واشنگتن پست از احتمال تصمیم خطرناک بایدن

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

پیش بینی دیوید ایگناتیوس در حالی است که رژیم صهیونیستی برای عملیات زمینی تمام عیار در رفح آماده می شود. عملیاتی که مقامات آمریکایی ادعا می کنند دامنه محدودی خواهد داشت.

روز دوشنبه، بایدن در مراسمی در کاخ سفید به رهبران جامعه یهودی و دیگر مقامات سخنرانی کرد و در مورد آنچه که او چالش‌های مختلف پیش روی یهودیان آمریکایی خواند و همچنین مقابله با عملیات فلسطینی مقاومت حماس در ۷ اکتبر علیه سرزمین‌های اشغالی (توفان) صحبت کرد. الاقصی). وی همچنین نامگذاری جنایات اسرائیل در نوار غزه را به عنوان “نسل کشی” رد کرد. این در حالی است که بیش از ۳۵ هزار فلسطینی از ۱۶ مهرماه در غزه در جریان حملات هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

بایدن گفت: «اجازه بدهید واضح بگویم. ما درخواست دادگاه کیفری بین المللی برای صدور حکم بازداشت را رد می کنیم. هیچ برابری بین اسرائیل و حماس وجود ندارد. برخلاف ادعای دیوان بین المللی دادگستری علیه اسرائیل، آنچه در حال وقوع است نسل کشی نیست. ما آن را رد می کنیم.»

در همین رابطه، دیوید ایگناتیوس در مقاله ای با عنوان «آمریکا در حال کنار هم قرار دادن قطعات یک عملیات نهایی احتمالی در جنگ غزه» نوشت: «عناصری که می توانند به این درگیری وحشیانه پایان دهند، همه وجود دارند، اما روی کاغذ، به من بگویید چگونه این کار را انجام می دهد. از همان ابتدا، این یک نقطه دردناک با درگیری غزه بوده است.

در این مقاله آمده است: پارامترهای نتیجه گیری نهایی این جنگ پس از آخرین سفر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی و برت مک گورک، معاون او در امور خاورمیانه به عربستان سعودی و اسرائیل مشخص شد. آنها در آنجا توسط منابع آگاه برای من توصیف شده بودند، نقشه راه را بیشتر شبیه به مجموعه ای از علائم راهنمایی و رانندگی و محدودیت سرعت است، اما هنوز در مورد پایان تدریجی عملیات جنگی اسرائیل مبهم است. یک مانع جدید ممکن است تصمیم دادستان کل دیوان بین المللی کیفری در روز دوشنبه برای صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیل و حماس، ایجاد معادل اخلاقی بین این دو باشد همه چیز را تغییر خواهد داد.”

به گفته یک ستون نویس واشنگتن پست، ساده ترین راه برای توصیف چگونگی پایان این جنگ، توضیح تفاهمات آزمایشی بین طرفین است که از طریق گفتگوهای پشت سر هم مورد بحث قرار گرفته است، اما هنوز به طور علنی اعلام نشده است. وی در ادامه این نکات را در پنج بند توضیح داد و نوشت:

۱. به نظر می رسد که جنگ در غزه مهار شده و از سرایت منطقه ای که بسیاری از آن پس از ۷ اکتبر هراس داشتند جلوگیری شده است. این تا حدودی به دلیل مذاکراتی است که گفته می شود بین ایران و آمریکا انجام شده است.

۲. رهبران اسرائیل در مورد حمله نهایی به گردان های حماس در رفح به اجماع رسیده اند. به جای حمله سنگین دو سلاح که چند هفته پیش اسرائیل در نظر گرفت، رهبران دولتی و نظامی حمله محدودتری را پیش بینی می کنند که به گفته مقامات آمریکایی منجر به “تلفات کمتر غیرنظامی” خواهد شد و به همین دلیل، بایدن با آن مخالفت نخواهد کرد. . آیا مقامات آمریکایی بر این باورند که حداقل ۸۰۰۰۰۰ نفر از حدود ۱.۵ میلیون فلسطینی که در رفح جمع شده بودند، ترک کرده اند؟

۳. حماس همچنان در غزه فعال است و این یک مشکل دائمی برای تل آویو خواهد بود.

۴. روسای نظامی اسرائیل در مورد استراتژی «روز بعد» که شامل نیروی امنیتی فلسطین است که بخشی از تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه است، توافق کرده اند. این نیروی فلسطینی تحت نظارت شورای حاکمیتی از مقامات فلسطینی تحت حمایت کشورهای عربی میانه رو مانند مصر، اردن، امارات متحده عربی و عربستان سعودی قرار خواهد گرفت.

۵. عربستان سعودی با پیش نویس “نزدیک به نهایی” یک توافق امنیتی با ایالات متحده که شامل عادی سازی روابط با تل آویو است، موافقت کرده است. خلاصه ای از مذاکرات روز یکشنبه سالیوان با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، این است که به عنوان بخشی از این توافق، پادشاهی انتظار دارد بر روی یک “مسیر معتبر” به سمت راه حل دو کشوری برای مسئله فلسطین توافق کند. نقش عربستان سعودی برای هر راه حل نهایی برای مناقشه غزه بسیار مهم است. به گفته دیوید ایگناتیوس، «لحن سعودی‌ها ملایم‌تر از قبل است».

این روزنامه نگار برجسته آمریکایی در ادامه نوشت: آغاز پایان جنگ، توافق آتش بس و آزادی اسرا خواهد بود که دولت بایدن ماه ها به دنبال آن بود، در این مورد پیشرفت هایی حاصل شده است، مقامات آمریکایی بر این باورند که مذاکرات می تواند به زودی از سر گرفته شود، حتی اگر اسرائیل قصد حمله به رفح را داشته باشد، عناصری از توافق وجود دارد که البته بر روی کاغذ، ائتلاف راستگرایانه نتانیاهو را نمی پذیرد. توافق نهایی ممکن است به کابینه آتی اسرائیل برسد، اما شما می توانید خطوط کلی خروج احتمالی را در دوردست ببینید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا