اخبار بورس

پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه پس از انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری

در دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری؛

با این حال، در نتیجه، بازار ممکن است در برابر رشد کوتاه مدت پس از هیجانات انتخاباتی آسیب پذیر باشد. صرف نظر از اینکه کدام یک از دو نامزد ریاست جمهوری انتخاب شود، بازار در کوتاه مدت رشد خواهد کرد.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسبه گزارش ایران تحلیل روز چهارشنبه و دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، بازار روز چهارشنبه در اواخر وقت معاملات به استقبال انتخابات رفت و با حمایت قانونی نمادهای رهبرمحور و همچنین قرمزی صندوق های طلا مواجه شد. این نشان می دهد که بازار نسبت به رئیس جمهور آینده و وضعیت بورس در هفته آینده امیدوارتر شده است.

اما شایان ذکر است که طلا در هر دوره ریاست جمهوری توانسته درصد بازدهی بالاتری نسبت به بورس و دلار داشته باشد.

به گفته این دو نامزد، سناریوهای آینده به شرح زیر است:

با توجه به اینکه مسعود مزیکیان به اقتصاد آزاد معتقد است و به شرکت های خصوصی وزن بیشتری می دهد، ممکن است با انتخاب او بازار سرمایه رشد خوبی را تجربه کند و از این نقطه به بعد بتواند بازدهی خوبی کسب کند. با توجه به اینکه پزشکان و تیمشان معتقدند با بورس می توان تورم را مهار کرد، بازار طلا و دلار نیز می تواند از ثبات برخوردار باشد و حتی کمی کمتر از روزهای دیگر معامله شود.

اگر سعید جلیلی با وجود صحبت های زیاد در مورد بورس از سوی مردم انتخاب شود، ممکن است بازار استقبال خوبی از جلیلی نداشته باشد و نتوانیم بازار خوبی را برای فردا در نظر بگیریم و همچنین شاهد اعداد کمتری نسبت به بورس باشیم. فهرست مطالب. همچنین شاهد جهش قیمتی بزرگ در بازار طلا و دلار خواهیم بود. لازم به ذکر است که پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان در صورت انتخاب ترامپ در این ماه، به نظر می رسد با وجود حضور آقای جلیلی، شاهد کاهش رونق بازار و همچنین افزایش قیمت دلار و طلا باشیم.

در صورت انتخاب جلیلی می توان گفت بازار در آغاز ساعات معاملات روز شنبه با ترس مواجه خواهد شد و در نیمه اول شاهد نوسانات منفی و اعداد کمتر از شاخص خواهیم بود.

به شخصه معتقدم بازار سرمایه می تواند برای چند روز نوسان مثبتی را تجربه کند، چه با انتخاب سعید جلیلی و چه با انتخاب مسعود مزیکیان; آنچه در شرایط کنونی اهمیت پیدا کرده، جو و اخبار مثبت و منفی نامزد انتخاباتی است که می تواند بر شرایط و احساسات بازار تاثیرگذار باشد. آمار معاملات هفته گذشته نیز رشد بازار را نشان می دهد. هر زمان که بازار در چنین شرایط فنی قرار داشته، شاهد رشد آن بوده ایم.

با این حال، در نتیجه، بازار ممکن است در برابر رشد کوتاه مدت پس از هیجانات انتخاباتی آسیب پذیر باشد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا