ترندهای روز

پیش‌بینی وضعیت هوای کشور در تاسوعا و عاشورا

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور و وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان ها خبر داد.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در تاسوعا و عاشورا

صادق ضیائیان افزود: امروز (۲۴ تیردر برخی نقاط گیلان، اردبیل، غرب مازندران، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی در تهران و سمنان بارش سیل آسا، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این وضعیت روز دوشنبه (۲۵) است تیردر برخی نقاط شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۶ و ۲۷) تیر) در ارتفاعات البرز مرکزی و پنجشنبه (۲۸ تیر) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی رخ می دهد.

ضیائیان ادامه داد: طی دو روز آینده به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب شرایط برای رشد ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد در جنوب شرق فارس، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات هرمزگان.

وی افزود: طی پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان، شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز، بخش هایی از مرکز و جنوب غرب وزش باد شدید پیش بینی می شود. گاهی با گرد و غبار همراه است.

ضیائیان افزود: شرق دریای عمان طی پنج روز آینده مواج خواهد بود. خلیج فارس و شرق تنگه هرمز نیز طی پنج روز آینده مواج خواهد بود. دریای خزر از یکشنبه تا بعدازظهر دوشنبه مواج پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۵) تیر) صاف، نیمه ابری، وزش باد گاهی افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۶) تیر ) صاف، نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان تصریح کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۱ و ۱۲ درجه سانتی گراد سردترین و گرم ترین مرکز استان ها و اهواز با حداکثر دمای ۴۷ درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

محدودیت ترافیکی در روزهای تاسوعا و عاشورا

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از محدودیت های ترافیکی در جاده ها در هفته جاری و ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در تاسوعا و عاشورا

سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فرج:

* تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه ۳ تیر لغایت ساعت ۶:۰۰ روز شنبه ۹ تیرماه از محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و تهران – سمنان – مشهد و بالعکس و همچنین تردد نیروی انتظامی ممنوع است. موتور سیکلت ها و امدادرسانی برای انجام ماموریت های لازم در مسیر مجاز تردد خواهد بود.

* محدودیت تردد شمال به جنوب از یکشنبه ۳ تیرماه اعمال می شود و ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ از مرزن آباد به سمت تهران و از ساعت ۱۴ ابتدای زنگوله به طور کامل اجرا می شود. پل (انتهای دهانه شمالی تونل البرز) اجرا می شود. سمت چالوس) یک طرفه است و از ساعت ۲۴ یک طرفه تکمیل می شود و از پل زنگوله به مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

* پیش بینی محدودیت تردد در صورت ترافیک سنگین روزهای سه شنبه و شنبه ۵ و ۳۰ تیر ۱۴۰۳ برای انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲:۰۰ ابتدای آزادراه تهران – شمال به چالوس و از ساعت ۱۳۰۰ در ساعت ۱۳:۰۰ انجام می شود. ابتدای پل تردد زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوع است.

* از ساعت ۱۵:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه (شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴:۰۰ تکمیل طرح و از پل زنگوله تا مرزن آباد دو طرفه می شود. مسیر و تردد از جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل خواهد بود. کندوان برای اهالی و مردم محلی آزاد است اما تردد خودروهایی که در روزهای محدودیت جنوب به شمال قصد عزیمت به چالوس را دارند از ساعت ۰۷:۰۰ از میدان امیر کبیر به سمت چالوس ممنوع است.

*همچنین از ساعت ۱۲:۰۰ ممنوعیت تردد از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) و از ساعت ۱۴:۰۰ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه (شمال) اجرا می شود. به سمت جنوب) و همچنین از ساعت ۲۴ بعدازظهر پیدا می شود و از پل زنگوله به سمت مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

* تردد کلیه تریلرها از محور هراز همچنان ممنوع است و تردد انواع کامیون و کامیون به جز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۳ تیر لغایت ۰۲:۰۰ بامداد سه شنبه ۳ تیرماه جاری است. ۲۶ از رودهن به آمل و برعکس حرام است.

* تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه ۶ تیرماه و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روز پنجشنبه محدودیت های ۷ تیرماه جاری است. و ۲۹ هر زمان ممنوع است و در صورت افزایش حجم تردد و با صلاحدید ماموران پلیس راه، از روز یکشنبه ۳ تیر لغایت شنبه ۹ تیرماه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور محدودیت موقت یک طرفه وجود دارد. به پلیس راه لاریجان و بالعکس.

* (اعلام محدودیت تردد از محور قدیم رشت – قزوین و بالعکس): تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی روزهای دوشنبه، سه شنبه و جمعه از ساعت ۷ الی ۲۴. در ۲۵ و ۲۶ و ۲۹ جولای ۱۴۰۳ ممنوع است.

* (در خصوص تردد از محور آستارا – اردبیل و بالعکس): تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ روز دوشنبه سه شنبه و ممنوع است. جمعه مورخ ۲۵ و ۲۶ و ۲۹ تیر ۱۴۰۳ و همچنین از ساعت ۱۷ الی ۲۰ روز جمعه ۸ تیرماه محدودیت تردد از انتهای پل حاجی آباد یا پیچ کیلیکان (ابتدای پیچ آریانا) به سمت فشم اعمال می شود. خروج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا