محیط زیست

پیش‌بینی گردوخاک برای استان‌های غربی / اهواز همچنان گرم‌ترین مرکز استان کشور است

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در برخی مناطق آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین و دوشنبه و سه شنبه در استان های واقع در … شمال غرب و برخی نقاط غرب و استان های واقع در دامنه های مرکزی زاگرس و دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب، ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، بعد از ظهر و شب. ، افزایش ابر، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه شرایط برای وقوع گرد و غبار در استان های غربی کشور مهیا می شود و در پنج روز آینده وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک در کمربند شرقی به ویژه منطقه زابل رخ می دهد. .

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: وضعیت جوی فعلی اهواز به عنوان گرم ترین پایتخت کشور صاف تا کمی ابری همراه با افزایش رطوبت و وزش باد با حداکثر دمای ۴۷ درجه است. درجه سانتیگراد و بیشینه دمای این منطقه طی پنج روز آینده بین ۴۷ تا ۴۶ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: وضعیت فعلی آسمان تهران صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در برخی ساعات وزش باد با حداکثر ۳۶ و حداقل ۲۴ درجه سانتیگراد افزایش می یابد و دمای هوای مرکز استان. تا روز پنجشنبه به ۳۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف، از بعدازظهر افزایش ابر، همراه با وزش باد با حداکثر ۳۷ و حداقل ۲۰ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه صاف، افزایش ابر از بعدازظهر، همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداکثر ۳۸ و حداقل ۲۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا