ترندهای روز

پیش‌بینی یک کارشناس از قیمت مسکن بعد از ایران تحلیلات/ خانه به یک‌باره گران می‌شود یا ارزان؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

مجید گودرزی کارشناس بازار مسکن گفت: اگر کاندیداها قوانینی مانند ساماندهی بازار مسکن و الزام ثبت رسمی معاملات ملکی را با جدیت اجرا کنند، می توان گفت که افزایش قیمت مسکن در سال جاری هیچ بهانه ای ندارد. ایران.”

تجارت نیوز در گزارشی نوشت: کشور هر روز به ایران تحلیلات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نزدیک می شود و خریداران و فروشندگان ملک در این شرایط مثل همیشه یک سوال اساسی دارند؛ آیا پس از آن قیمت مسکن در کشور افزایش می یابد. ایران تحلیلات و تب این اتفاق فروکش می کند؟

وام بانکی برای خرید ۶ مترمربع مسکن کفایت می کند

مجید گودرزی کارشناس بازار مسکن درباره وضعیت کنونی بازار مسکن گفت: اکنون با بازاری مواجه هستیم که در رکود تورمی به سر می برد، امسال هیچ یک از مولفه های مورد نیاز برای تحریک این بازار تقویت نشده است. مدت انتظار خانه دار شدن در ایران به بیش از ۱۰۰ سال رسیده است و از طرفی وام های بانکی برای خرید تنها ۶ تا ۷ متر مسکن کفایت می کند.

وی افزود: در این شرایط در صورت افزایش مبلغ تسهیلات، مردم قادر به پرداخت اقساط آن نیستند. در حال حاضر قسط وام ۹۰۰ میلیون تومانی مسکن به بیش از ۳۵ میلیون تومان رسیده است و کسانی که مسکن ندارند به طور کامل از پرداخت این مبلغ ناتوان هستند».

گودرزی در این باره توضیح داد: از سوی دیگر به دلیل سرکوب شدید دستمزد و تقاضا امکان افزایش اعتبارات وجود ندارد و شرایط برای کاهش هزینه های ساخت فراهم است.

انتظارات تورمی در جامعه کاهش یافته است

این کارشناس بازار مسکن درباره انتظارات تورمی در جامعه گفت: موضوع مهم دیگر این است که اگرچه انتظارات تورمی در حوزه مسکن کاهش یافته است اما تقریبا همه منتظر کاهش قیمت هستند. از سوی دیگر، بخش سرمایه نیز در این بخش به شدت کاهش یافته است و هیچکس نمی خواهد در بخش مسکن سرمایه گذاری کند و سرمایه خود را برای مدت طولانی قفل کند.

قیمت مسکن بعد از ایران تحلیلات افزایش نخواهد یافت

گودرزی درباره نگاه خود به قیمت مسکن بعد از ایران تحلیلات ریاست جمهوری گفت: با تمام این تفاصیل می توان گفت که قیمت مسکن بعد از ایران تحلیلات افزایش پیدا نمی کند. وی افزود: اگر کاندیداها نیز قوانینی مانند ساماندهی بازار مسکن و الزام به ثبت رسمی معاملات ملکی را با جدیت اجرا کنند، می توان گفت که افزایش قیمت مسکن در ایران هیچ بهانه ای ندارد.

حادثه ناگوار فروپاشی اقتصادی آمریکا در کمین ایران است

گودرزی همچنین درباره پیامدهای ادامه رکود تورمی در ایران گفت: در این شرایط بیم آن می رود که اتفاق ناگوار فروپاشی اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ در ایران رخ دهد و با توجه به این موضوع، کاهش قیمت در ایران باید مدیریت شود و آن ادامه این روند غیرممکن است.

وی ادامه داد: در این بین این تردیدها دیگر فایده ای ندارد چرا که تقاضا چه از نظر مصرفی و چه سرمایه ای در حال حاضر کاهش یافته است که امید است این کاهش قیمت مدیریت شود تا آسیبی به اقتصاد وارد نشود.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: تورمی که اتفاق افتاده و مشکلات ایجاد شده باید تا حد تعادل مدیریت شود؛ بخش مسکن که ۴۰ درصد سرمایه کشور در آن قفل شده است، این ظرفیت را دارد که اقتصاد به ویژه اقتصاد را به چالش بکشد. بخش بانکی.”

با توجه به این شرایط به نظر می رسد محوری ترین اقدامی که رئیس جمهور جدید پس از روی کار آمدن باید انجام دهد کنترل رکود است. رکودی که مدت هاست در حال گسترش است، بازار گسترده مسکن و روند طبیعی این بازار را مختل کرده است. ادامه این روند پیامدهای ناگواری را برای این حوزه به همراه خواهد داشت که رفع آن سال ها زمان می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا