اخبار بورس

پیشتازی صنعت بانک تا پایان سال با اما و اگر…

کارشناس بازار سرمایه;

اگر قوانین دستکاری نشود، گروه بانکی می تواند پتانسیل سودآوری داشته باشد و نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که این صنعت سود خوبی داشته است اما; توزیع آن حدود ده درصد است.

پیشتاز بانک صنعت تا پایان سال با اما و اگر...

«اخبار بورسا»:

عطیه پرتوسعد کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران تحلیلوی با توجه به عملکرد کلیه بازارها تا پایان ۹ ماهه اول و آینده آنها تا پایان سال مالی به شرح زیر اشاره کرد: با بررسی گزارش های ۹ ماهه بخش های بورس، متوجه می شویم که با به استثنای بخش بانکی و صنعت سیمان که گزارش های خوبی ارائه کردند، بقیه صنایع متوسط ​​گزارش دادند و گزارش ضعیفی منتشر کردند و باید متوجه شد که در بازار سرمایه در حال خرید آینده نماد و گزارش های گذشته نگر هستیم. تنها در صورتی می تواند نوسانات محدودی ایجاد کند که توسط ناشران قبل از انتشار این گزارش منتشر نشود، گزارش باید ارسال شود. در دو ماه باقی مانده از سال ۱۴۰۲ ممکن است دلار با توجه به تحولات منطقه در محدوده ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان در نوسان باشد.

وی افزود: شمش طلا نیز حباب حدود ۴ درصدی دارد که نسبت به تورم، نقدینگی و اونس جهانی رشد نکرده است و این عقب ماندگی را جبران می کند و تا پایان سال مقدار زیادی از آن را جبران کرده است. و نیاز به کمبود نقدینگی شرکت ها و احساس بلاتکلیفی ناشی از تصویب اخیر پالایشگاه ها و جو آشوبی ایجاد شده در منطقه و نرخ سودی که در سقف ۳۰ درصد است نمی توان انتظار رشد بالایی داشت. بازار.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص صنایعی که تا پایان سال پتانسیل پیشرو شدن در بازار را دارند، گفت: اگر قوانین دستکاری نشود، گروه بانکی می تواند پتانسیل بازدهی داشته باشد و باید اطمینان حاصل کنیم که این صنعت بازدهی داشته باشد. سودآور . آفرین، اما؛ توزیع آن حدود ده درصد است.

در بیشتر موارد، صنعت سیمان سود قابل قبولی داشت اردیبهشت ماه فصل جلسات آن است و حدود ۹۰ درصد انشعابات وجود دارد. فقط باید به این نکته توجه کنیم که سال آینده با توجه به پروژه ملی مسکن ممکن است مصوباتی از سوی دولت اعلام شود و سود صنعت کاهش چشمگیری پیدا کند. در سایر صنایع، نمادها باید به صورت جداگانه بررسی شوند.

با توجه به اینکه بحث بودجه و تجدید ارزیابی دارایی ها در حال حاضر مهمترین خبر بازار محسوب می شود، پرتوساد چشم انداز بازار را تا پایان سال اینگونه تصور کرد: صرف تجدید ارزیابی زمین های توسعه نیافته متعلق به شرکت ها نمی تواند باشد. یک حرکت قابل قبول در بازار ایجاد بازاری که ثبات داشته باشد و در نهایت منجر به نوسان شود. حالا این نوسان حتی می تواند دامنه وسیعی داشته باشد.
اگر سود شرکت ها متناسب با قیمت بازارشان رشد نکند، بازار دوباره حباب می زند و البته پس از فروکش شدن هیجانات کاذب، عده ای از سهام دارای حباب بالا و ارزش چندانی ندارند و متحمل ضرر می شوند. .

در شرایط کنونی بازار ارز که روند کم نوسانی را طی می کند، در خصوص کمکی که این ثبات به بازار خواهد داشت، گفت: ثبات نرخ ارز کمکی به اکثر صنایع کشور نمی کند. بازار و فقط صنایع ریالی می توانند این کار را انجام دهند. همچنین به دلیل محدودیت استفاده، سود قابل قبولی از قیمت گذاری های تعیین شده محصولات خود نمی برند و در مقابل این سیاست تثبیت نرخ ارز، فساد و رانت در اقتصاد رخ می دهد.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا