ورزشی

پیشرفت اقتصادی؟ چرا ما نمی‌بینیم

وی در ادامه درباره وضعیت ورزش ایران در سال گذشته گفت: وضعیت ورزش مانند همه سال های گذشته بود. نه خیلی خوب و نه خیلی بد. در کشتی و به خصوص در فرنگی وضعیت خوبی داشتیم. یا مثلاً درخشش آقای هادی چوپان اتفاق بزرگی بود. کاری که او کرد آسان نبود. شاید برخی بگویند این اصلا ورزش نیست، اما کار سختی بود. یا پیروزی جوانان ما مقابل برزیل در جام جهانی اتفاق بزرگی بود. برد ما در جام ملت ها مقابل ژاپن خیلی خوب بود. درست است که به نتیجه نرسیدیم.

وی در خصوص این موضوع که برخی از دولتمردان معتقدند پیشرفت اقتصادی صورت گرفته است، گفت: البته پیشرفت باید سر سفره مردم خود را نشان دهد. شاید این افراد اطراف خود را ببینند. طیف وسیعی از مردم وضعیت اقتصادی خوبی ندارند. اگر به آینده نگاه نکنیم، وضعیت بدتر می شود. تا امروز ما آینده را ندیده ایم.

مایلی کهن درباره وضعیت فوتبال ایران گفت: ما از نظر استعداد بی نظیر هستیم اما از نظر ساخت و ساز خیلی عقب هستیم. تجهیز استادیوم آزادی چقدر سخت است؟ خیلی وقت است که می گویند این ورزشگاه را تعمیر می کنیم اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. این ورزشگاه اکنون در ویترین است و همه در حال تماشای آن هستند، ورزشگاه های زیادی وجود دارد که مردم از وضعیت آنها اطلاعی ندارند. به خصوص در شهرستان ها. من در همین بندرانزلی یک نمونه فیلم گرفتم و برای آقایان فرستادم. تالار زند یاد ربیعی نیز که چند سالی است درهای آن بسته شده است خطرناک است. به مدیرکل قبلی و وزیر ورزش هم گفتم اما اتفاقی نیفتاد. در زمان آقای سجادی فیلم را برای ایشان فرستادم.

وی درباره وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و بحث واگذاری آنها گفت: اگر اینها اصلا واگذار شود چه می شود؟ الان می بینید که وضعیت قرارداد بد نیست که خیلی خوب است اما اغلب دوستان شاکی هستند. افسوس که دست بخش خصوصی است. خواهید دید که چه خواهد شد. حالا که خصوصی نیستند، آقایان می گویند پول نداریم، وای به روزی که تحویلشان بدهند. حداقل اکنون تزریق پول به آنها راحت تر است.

وی در واکنش به این موضوع به «اطلاعات آنلاین» گفت: مدیران دو باشگاه به ویژه درویش مدیرعامل پرسپولیس بارها مدعی شده اند که دولت یک ریال به استقلال و پرسپولیس نمی دهد. خیلی از این مکالمات.” یعنی آقای درویش از سرمایه خودش پول پرسپولیس را می دهد؟ پس ماشاالله وضع مالی خوبی داره! اگر چاه نفت داشته باشند خشک می شود. یک سری مربی و بازیکن آوردند که خیلی زیاد است. یک ماه آنجا هستند و قهر می کنند و با گردن کلفت پولشان را می گیرند. معلوم نیست چه کسی باید پاسخگو باشد. تاکنون شاهد توبیخ یکی از مدیران این باشگاه ها نبوده ایم.

این پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد فنی سرمربیان تیم های استقلال و پرسپولیس در یک سال گذشته گفت: عملکرد آنها مانند سال های گذشته بود. یحیی که خیلی خوش گذشت. به قول معروف دوران طلایی داشت. نکونام هنوز تمام نشده است. از طرفی صحبت های زیادی درباره آقای مورائیس سرمربی سپاهان دیده ام. من فکر می کنم او از نظر شخصیتی او را دوست دارد، اما او چند بازی متوالی را باخت. همچنین با این همه خرید و ستاره. تا به امروز کسی به آنها گفته که بالای چشم شما ابرویی است؟ او را در رسانه ها به عنوان یکی از ۴ مربی برتر سال معرفی می کنند! ببخشید آقای محرم نویدکیا چه گناهی داشت؟ آیا به دلیل ایرانی بودن او دستکاری نشده است؟ آیا در این سپاهان و با کمترین امکانات نتیجه بدی گرفت؟

وی در خصوص بحث گسترده اختلافاتش با امیر قلعه نویی و اینکه این درگیری چه زمانی تمام می شود، گفت: به چه معنا باید پایان یابد؟ من گفته های خود را پنهان نمی کنم و در کنار آنها هستم.

مایلی کوهن با اشاره به اینکه آیا در دادگاه آتی شرکت خواهد کرد یا خیر، گفت: حتما شرکت خواهم کرد. در دادگاه قبلی هم حضور داشتم اما چون از شمال می آمدم در ترافیک گیر کردم و بعداً در دادگاه حاضر شدم و تاریخ دادگاه را تغییر دادند.

سرمربی سابق تیم ملی درباره ادعای وکیل قلعه نویی مبنی بر اینکه آدرس مشخصی برای مایلی کهن وجود ندارد، گفت: این هم یکی از همین حرف هاست. همه می دانند خانه من در تهران کجاست. از خیلی ها بپرسید سریع آدرس من را به شما می گویند. معلوم است من کجای شمال زندگی می کنم. شاید من فراری بودم و نمی دانم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که فکر می کند در پایان این پرونده چه اتفاقی می افتد، گفت: در نهایت به زندان می روم. مثل آخرین بار. باید در جایی پای اصول خود بایستید. دیدی که من در جام ملت ها صحبت کنم؟ اما آیا تیم ما در این دوره عملکرد خوبی داشت؟ از تعدادی از بازیکنانی استفاده کردیم که بعد از جام حذفی از تیم ملی فوتبال جدا شدند. فوتبالی نداشتیم؟ ما یک دنیا استعداد داریم. میانگین سنی تیم ما را دیدید. نباید حرف بزنم؟ در این دوره هر چقدر بخواهی پول بود. شما بیشتر از بازیکنان همراه دیدید. اصحابی که عکسشان این است حتی با لباس هم عکس گرفتند. همچنین چند دستیار و همکار باید با او باشند؟ من این چیزها را می گویم. شاید بعضی ها فکر می کردند که وقتی سکوتم را دیدند ترسیدم. نه بابا من روی اصول خودم ایستاده ام و از هیچ چیز نمی ترسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا