اخبار اقتصاد ایران

پیشرفت سامانه‌های مرتبط با GIS در شبکه‌های توزیع برق

صادقی بیان کرد: در برخی موارد پراکندگی و پراکندگی خطوط توزیع برق در کنار نداشتن اطلاعات کافی از وضعیت شبکه ها و تاسیسات باعث اختلال یا ارائه خدمات با هزینه و زمان زیادی به مشترکان می شود. بنابراین سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) کمک زیادی به صنعت برق در جهت رفع این گونه مشکلات و انجام مطالعات مهندسی و خدمات رسانی به مشتریان دارد.

افق میهن، مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در گزارشی به تشریح توسعه برنامه های مکانیزاسیون فرآیندهای این شرکت در حوزه GIS شامل اطلاعات آنلاین در نرم افزار GEDAT MOBILE، مبدل GIS به DigiSilent و نمایش امتیاز مانور فیدر فشار میانگین پرداخت

صادقی بیان کرد: در برخی موارد پراکندگی و پراکندگی خطوط توزیع برق در کنار نداشتن اطلاعات کافی از وضعیت شبکه ها و تاسیسات باعث اختلال یا ارائه خدمات با هزینه و زمان زیادی به مشترکان می شود. بنابراین سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) کمک زیادی به صنعت برق در جهت رفع این گونه مشکلات و انجام مطالعات مهندسی و خدمات رسانی به مشتریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم اطلاعات جغرافیایی قادر است داده های مربوط به مکان پدیده ها را به همراه اطلاعات توصیفی آنها به صورت یکپارچه و همزمان با استفاده از آن برای طراحی، برنامه ریزی و حل مسائل ذخیره کند و باعث تغییراتی در سنتی و سنتی شود. زمینه های کلاسیک فعالیت ارائه و ارائه راه حل برای مسائل پیچیده و دقیق.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان ضمن تاکید بر اهمیت سیستم اطلاعات جغرافیایی برای توسعه تفکر سیستماتیک، جامع و بهینه در صنعت برق افزود: به طور کلی (GIS) به عنوان یک سیستم کارآمد برای ذخیره و سازماندهی داده های گرافیکی بزرگ (GIS) نقشه ها)، شبکه توصیفی و دیجیتالی و به ویژه به عنوان سیستمی با ابزارهای قدرتمند برای افزایش کارایی شبکه، رفع گلوگاه ها و عیوب شبکه، مدیریت امور مشترکین، یافتن راه حل های بهینه برای گسترش شبکه، مقابله با مشکلات متناوب و پیش بینی نشده شبکه، و بسیاری موارد دیگر

صادقی افزود: در شرکت توزیع نیروی برق گیلان، سامانه اطلاعات جغرافیایی در سال های اخیر در دستور کار قرار گرفته و در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد استفاده از دستاوردهای ویژه در این زمینه از جمله اطلاعات آنلاین در نرم افزار GEDAT MOBILE، مبدل GIS به DigiSilent بوده است. و نمایش دهید. ما نقاط مانور فیدر فشار متوسط ​​هستیم.

وی در خصوص محور «نمایش نقاط مانور فیدرهای فشار متوسط» اظهار داشت: این قابلیت اخیراً به سامانه نیما اضافه شده است و امکان نمایش گرافیکی و جدولی فیدرهای قابل مانور بر روی فیدر مشخص و در این حالت شبکه را نشان می دهد. همکاران عملیات می توانند تصمیم بگیرند که شعاع تغذیه یک فیدر را تغییر دهند، نقاط قابل مانور فیدر را به صورت گرافیکی تعیین کرده و تغییرات را در سیستم اعمال کنند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان تصریح کرد: تبدیل کلیه اطلاعات شبکه استاتیک و پویا از سیستم GIS شرکت (نیما) به نرم افزار شبیه سازی سیستم قدرت DIGSILENT به صورت کامل و آنلاین و تحت وب در سطح شرکت و در این مدل انجام شده است. ، تمام تبدیل ها انجام می شود. پست‌های سوپر توزیع، فیدرها، خطوط فشار متوسط ​​هوایی و کابل‌های زمینی و ترانسفورماتورهای پست‌های توزیع به‌عنوان اطلاعات استاتیک و برش‌های فیوزها و مقاطع، بارهای فشار متوسط، دژنراتورها و سکشنرها به عنوان اطلاعات دینامیکی شبکه مدل‌سازی می‌شوند.

صادقی تاکید کرد: با کمک این سامانه امکان تبدیل همزمان چند فیدر به منظور افزایش دامنه مطالعات و به روز رسانی مطالعات در شرکت بر اساس دستورالعمل صادر شده توسط توانیر وجود دارد.

وی همچنین به قابلیت ارائه اطلاعات به صورت آنلاین در نرم افزار GEDAT MOBILE اشاره کرد و افزود: با توجه به لزوم به روز رسانی اطلاعات مکانی و توصیفی در سامانه GIS و همچنین اصلاح خطاهای احتمالی، رسیدگی به تخلفات شبکه اطلاعاتی و برای به همین دلیل در این فرآیند کاربران با توجه به مشکلات و همچنین تغییرات مشاهده شده در شبکه می توانند اطلاعات لازم را به همراه مدارک به صورت آنلاین در نرم افزار GEDAT Mobile ارسال کنند که این امر فرآیند تصحیح شبکه و ارسال اطلاعات را تسهیل می کند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان در پایان گفت: با تمام اقدامات و فعالیت هایی که انجام شده و در حال انجام است، امیدواریم در حوزه دانش بنیان و علمی جزو برترین شرکت های توزیع برق کشور باشیم. نوآوری ها، ضمن بهینه سازی و به روز رسانی فرآیند خدمت رسانی به مشتریان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا