اخبار اقتصاد ایران

پیشرفت فیزیکی حدود 85 درصدی سد پلرود رودسر | عدم وجود اعتبار متناسب عمده‌ترین علت تاخیر

نماینده مجری طرح سد پلرود گفت: پیشرفت فیزیکی سد مخزنی پلرود به حدود ۸۵ درصد رسیده است و برای تکمیل اجرای این پروژه حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ایران تحلیل مصطفی صادقی با بیان اینکه سد مخزنی پلرود در شهرستان رودسر و در ۷ کیلومتری رحیم آباد بر روی رودخانه پلرود واقع شده است، اظهار داشت: سد مخزنی پلرود در شهرستان رودسر قرار دارد.

این سد خاکی با هسته GC با حجم مخزن ۱۳۲ میلیون متر مکعب در سال از اواخر اسفند در سال ۱۳۸۷ در دست ساخت است.طول تاج این سد ۵۷۲ متر و عرض تاج ۱۲ متر و ارتفاع پی ۱۰۰ متر می باشد. اهداف اصلی احداث این سد تامین آب شرب شهرهای رودسر، املش، لنگرود و بخشی از آب شرب مورد نیاز شهرستان لاهیجان به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب در سال است تا نیاز صنعت منطقه به میزان ۲ میلیون مترمکعب در سال برای تامین آب کشاورزی اراضی شبکه آبیاری پلرود و اراضی خارج از شبکه ۱۸۷ میلیون مترمکعب در سال و تامین آب زیست محیطی ۹۶ میلیون مترمکعب در سال است. سال

صادقی افزود: در شرایط فعلی پیشرفت فیزیکی بدنه سد حدود ۸۵ درصد است و دلیل اصلی تاخیر در اجرای پروژه کمبود اعتبار متناسب با زمان بندی است که باعث مخالفت های محلی به ویژه شده است. در حوزه تملک و آزادسازی زمین.

صادقی میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه را تاکنون بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان اعتبار تخصیص یافته تا پایان سال ۱۳۹۷ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و از سال ۱۳۹۸ اعتبار تخصیص یافته به پروژه ۶۹۱ میلیارد تومان بوده است. حدود ۱۸۰ میلیارد تومان در قالب ترخیص نفت و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ پس از سفر ریاست محترم جمهوری به استان گیلان اختصاص یافت.

وی افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل اجرای پروژه اعم از سد، تسهیلات مربوطه و همچنین جاده جایگزین حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان است و پیگیری برای دریافت منابع مالی مورد نیاز از منابع مربوطه. در جریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا