اخبار اقتصاد ایران

پیشرفت ۶۰ درصدی یک لاین از محور املش – شلمان؛ بازگشایی حداقل یک لاین تا پایان سال

مختار رضایی فرماندار املش با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی یک باند این پروژه گفت: امیدواریم تا پایان سال حداقل یک باند زیر بار ترافیک قرار گیرد.

افق میهن، مختار رضایی شهرستان املش را بزرگترین تولیدکننده چای در کشور دانست و اظهار داشت: این شهرستان با ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت ۳۰ درصد چای کشور را تولید می کند.

فرماندار املش با اشاره به پرداخت ۷۸ درصد از سهم دولت و ۵۴ درصد سهم کارخانه ها از مطالبات چایکاران افزود: در مجموع ۶۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و هفته نامه را شاهد هستیم. پرداخت بخشی از مطالبات به حساب چایکاران.

وی با بیان اینکه خرید چای خشک از کارخانه ها نیز آغاز شده و می تواند در تسریع در پرداخت بدهی به چایکاران موثر باشد، گفت: ۳۷ کارخانه چای سازی در شهرستان فعال هستند و تا پایان سال جاری اقدام به خرید برگ سبز خواهند کرد. پایان ماه اکتبر

رضایی در ادامه از افزایش حدود دو درصدی اعتبارات شهرستان در سال ۱۴۰۳ از محل اعتبارات استانی و سه درصد نفت و گاز و تراز و … خبر داد و اظهار داشت: اعتبارات امسال شهرستان املش معادل ۱۲۱ میلیارد تومان است که به از طریق یافته های سازمان برنامه و بودجه تخصیص می یابد

وی همچنین به آخرین وضعیت پروژه محور املش – شلمان که یکی از دغدغه های چندین ساله مردم منطقه است اشاره کرد و یادآور شد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه سفر رئیس جمهور برای این پروژه در نظر گرفته شده است. .

فرماندار آملز با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی یک خط این پروژه گفت: به دنبال بازگشایی حداقل یک خط تا پایان سال هستیم. با هماهنگی بازرسی گیلان مجوز استفاده از مصالح رودخانه ای برای شن ریزی این محور توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اخذ شد که پس از آن آسفالت محور توسط پیمانکار انجام می شود.

رضایی با بیان اینکه پل گاز (محل عبور خط لوله گاز) در محور املش – شلمان در حال بتن ریزی است، اظهار داشت: امیدواریم با سفر استاندار به شهرستان دستورات ویژه برای تکمیل پروژه در اسرع وقت صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا