اخبار اقتصاد ایران

پیشرفت ۹۴ درصدی پروژه راه آهن رشت- کاسپین | پروژه به زودی افتتاح خواهد شد

در سفر مشترک استاندار گیلان، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و معاون شرکت زیرساخت تاکید شد؛

استاندار گیلان روز چهارشنبه به همراه مدیرعامل منطقه آزاد انزلی و معاون شرکت زیرساخت از پروژه راه آهن رشت – کاسپین در منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

ایران تحلیل استاندار گیلان روز چهارشنبه در بازدید از پروژه راه آهن رشت – خزر در منطقه آزاد انزلی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر تسریع در تکمیل این پروژه آخرین قطعه رشت – خزر گفت. خط راه آهن از نظر فنی و زمان بندی مورد بررسی قرار گرفت و افتتاح آن تعطیلی دولتی برای مردم گیلان و ایران خواهد بود.

اسدالله عباسی افزود: این پروژه تکمیل کننده کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب بوده و نقش مهم و حیاتی در ترانزیت کالا و تجارت خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز بهره برداری از این پروژه را بسیار مهم دانست زیرا امکان حمل و نقل ترکیبی در فضای کسب و کار، در کریدور شمال به جنوب را فراهم می کند.

محمد سجاد سیاهکارزاده اظهار داشت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد حمل و نقل کالا از بندر را می توان از طریق ریل انجام داد و یکی از ضروری ترین بخش ها در توسعه بندر محسوب می شود.

وی تاکید کرد: با تکمیل فاز اول این پروژه که به زودی افتتاح می شود، حمل و نقل ترکیبی محقق شده و فضای توسعه در فازهای بعدی پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین به پیشرفت ۹۴ درصدی پروژه راه آهن رشت – خزر اشاره کرد و گفت: این پروژه در ایستگاه، زیرساخت ها به سرعت در حال تکمیل است. و بخش های روسازی

عباس خطیبی ادامه داد: هم اکنون این پروژه پیشرفت خوبی دارد و تلاش می شود در برنامه زمان بندی مورد انتظار تکمیل و با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

وی افزود: این پروژه یکی از پروژه های مهم و اساسی ریلی کشور است که کریدور شمال به جنوب در شاخه میانی دریای خزر را به دریای عمان و خلیج فارس متصل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا