اخبار بورس

پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۳ درصدی “وبوعلی” به مجمع/ قیمت سهم “وبوعلی” تغییر نداشته است

مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سرمایه گذاری بوعلی:

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری بوعلی گفت: از سهامداران عمده خواستیم در تقسیم سود ما را همراهی کنند و میزان تقسیم سود را کاهش دهند تا شرکت از محل سود انباشته توسعه و افزایش سرمایه داشته باشد.

سعید باقرزاده مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری بوعلی در گفتگو با ایران تحلیل، توضیح داد: با افزایش حجم بازار سرمایه، شرکت های سرمایه گذاری مانند ما در سال های اخیر سرمایه خود را افزایش داده اند تا از بازار عقب نمانند. تنها شرکتی که کمی از کاروان عقب تر است، Bo Ali Capital است.

وی افزود: از سهامداران عمده خواسته ایم در تقسیم سود ما را همراهی کنند و میزان تقسیم سود را کاهش دهند تا شرکت توسعه یابد و از محل سود انباشته سرمایه افزایش یابد.

باقرزاده ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری بوعلی در سال گذشته ۵۰ درصد سود انباشته را افزایش داد و سرمایه شرکت از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۹۰۰ میلیارد تومان رسید. امسال با مصوبه مجمع پیشنهاد افزایش سرمایه ۳۳ درصدی و تقسیم ۴۰ درصد از سود مجمع از سوی هیئت مدیره مطرح شد. امیدواریم در ۴ ماه آینده به واقعیت تبدیل شود.

نایب رئیس «بوبوعلی» تصریح کرد: مدیریت قیمت سهام در بازار منوط به عرضه و تقاضا است. اما سهامداران عمده بر اساس الزامات سازمان بورس و گمرک بازار سرمایه، قیمت سهم را کنترل می کنند. به طور کلی کارکرد شرایط، رونق نسبی بازار و منابع موجود قیمت سهام را تعیین می کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بوعلی گفت: گروه مالی دی و بانک دی تا این سال، از حمایت سهامداران خوبی از سوی سرمایه گذاران بوعلی و قیمت گذاری سهام برخوردار شد. اما زمانی که بازار راکد است، سهامداران تمایلی به اختصاص منابع برای حمایت از سهام ندارند. بنابراین سهم باید راه خود را در بازار پیدا کند و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت سهم باشد. در ماه‌های اخیر که بازار سهام شرکت‌های معاملاتی چندان خوب نبوده و با وجود افت قابل توجه قیمت سهام سایر شرکت‌ها، قیمت سهام «وبوعلی» کاهش چشمگیری نداشته است. شاید دلیل این امر داشتن یک سبد سرمایه گذاری خوب و نقدشونده و شفاف باشد. ما قصد داریم این استراتژی را در سال آینده ادامه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا