اخبار اقتصاد ایران

پیشنهاد ایران خودرو به مشتریان پژو پارس؛ خودرو جایگزین انتخاب کنید

مدیر عملیات فروش ایران خودرو از پیشنهاد این شرکت به متقاضیان پارس برای جایگزینی این خودرو با سایر محصولات دارای استانداردهای ۸۵ گانه خبر داد و تاکید کرد: به منظور ایجاد شرایط مناسب برای پرداخت خودرو برای متقاضیان، امکان پرداخت بخشی از آن وجود دارد. پرداخت اقساطی خودرو است.

ایران تحلیل به نقل از ایسنا، دیر دی ماه گذشته بود که رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه قانون استاندارد اجباری در صنعت خودرو قطعا اجرا می شود و تولیدکنندگان نیز باید قوانین استاندارد را رعایت کنند، اعلام کرد گروه صنعتی ایران خودرو اسفند پژو پارس در این ماه مجوز تولید خودرو را می گیرد و پس از آن طبق قانون عمل می کند.

اما ۹ بهمن ماه گذشته بود که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از رایزنی با سازمان ملی استاندارد در خصوص تمدید و تداوم تولید پارس تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با سازمان ملی استاندارد و پیرو با حمایت این سازمان، برنامه ایران خودرو این است که خودرو پژو پارس را تا پایان سال ۱۴۰۲ تولید و تحویل دهیم. در تحویل این خودرو کمی تاخیر ایجاد شده است که بابت آن از مشتریان عذرخواهی می کنیم اما به شما اطمینان می دهیم که قطعا به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز رایزنی هایی در حال انجام است تا خودروی پارس به تولید خود ادامه دهد؛ اما اگر نتوانیم خودروی پارس با استانداردهای فعلی تولید کنیم، قطعا خودروی جایگزینی را در نظر خواهیم گرفت. برای مشتریان ما بهتر از خودروهای پارس فعلی است.

گفتنی است که البته حدود سه هفته پیش برخی در فضای مجازی از دریافت مجوز تولید خودروی مذکور برای سال ۱۴۰۳ صحبت کردند. ایسنا موضوع را پیگیری کرد و در نهایت منجر به کسب اطلاعات کامل از ابتدای موضوع تا شفاف سازی منوچهر لاگی (معاونت صنایع حمل و نقل وزارت حراست) برای تایید ادامه تولید این محصول در سال آینده شد.

پیشنهاد جایگزینی پارس با سورن و پژو ۲۰۷ پانوراما با امکان پرداخت اقساطی

کیوان پناهی – مدیر عملیات فروش ایران خودرو – امروز (دوشنبه) گفت: با توجه به الزام به اجرای استانداردهای ۸۵ گانه در خودروهای تولیدی و عدم تطابق پلت فرم محصولات پارس با استانداردها، به متقاضیان پیشنهاد شده است تا این مورد را مقایسه کنند. محصول با سایر خودروهای ایران خودرو. مطابق با استانداردهای ۸۵ است، آن را تعویض کنید.

بر اساس اعلام این گروه خودروسازی، وی خاطرنشان کرد: گروه صنعتی ایران خودرو به منظور احترام به متقاضیان خرید خودرو، شرایط خرید سایر محصولات با استانداردهای ۸۵ را برای متقاضیان پارس فراهم کرده است. پیشنهادات ارائه شده شامل سقف شیشه ای سورن و پژو ۲۰۷ از منظر کلاس ابعادی و مطلوبیت بازار نزدیک به پارس است. بر این اساس ایران خودرو ضمن حفظ حقوق مشتریان از طریق اولویت های سامانه یکپارچه با متقاضیان تماس می گیرد تا هر یک از مشتریان بر اساس زمان سپرده گذاری در نوبت تحویل خودرو قرار گیرند.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو تصریح کرد: به منظور ایجاد شرایط مناسب برای پرداخت خودرو برای متقاضیان، علیرغم اینکه تمامی خودروهای ایران خودرو تفاوت چشمگیری با قیمت بازار دارند، امکان پرداخت بخشی از پرداخت خودرو را برای مشتریان فراهم کرده ایم. بصورت اقساطی

لازم به ذکر است موضوع توقف تولید پژو پارس که از دی در این ماه موضوع زیان دهی شرکت به دلیل قیمت پایین و عدم رعایت الزامات استاندارد ۸۵ مطرح شد. اما رایزنی‌ها از سوی وزارت ایمنی با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان استاندارد همچنان ادامه دارد تا تولید محصولات پارس تا زمان انجام تعهدات به مشتریان در سامانه یکپارچه ادامه یابد و پس از آن. تولید این خودرو با استانداردهای کامل انجام خواهد شد. اما در نهایت باید منتظر بیانیه قطعی مسئولان باشیم. البته این پیشنهاد جایگزینی این احتمال را تقویت می کند که خط تولید این خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو به آخرین ماه فعالیت خود نزدیک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا