فناوری

پیشنهاد ایلان ماسک برای استفاده از نورالینک مقابل هوش مصنوعی: بیایید به مردم قدرت‌‌های ماورایی بدهیم

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: ایلان ماسک، مدیر عامل Neuralink می گوید که تراشه های این شرکت می تواند به انسان کمک کند تا در آینده با هوش مصنوعی رقابت کند. او می گوید این تراشه می تواند به افراد قدرت های ماورایی بدهد. همچنین این میلیاردر جاه طلب ادعا می کند که در دو سال آینده یک فرد معمولی با ایمپلنت Neuralink می تواند بهتر از یک گیمر حرفه ای عمل کند.

ایلان ماسک اخیراً در مصاحبه‌ای با Lex Fridman درباره مزایای تراشه‌های Neuralink صحبت کرده است. ایلان ماسک می‌گوید کاشت‌های مغزی Neuralink بهترین راه برای انسان‌ها برای ادغام و رقابت با هوش مصنوعی پیشرفته در آینده خواهد بود. او می گوید:

بیایید به مردم قدرت های ماوراء طبیعی بدهیم.

Neuralink اولین تراشه خود را در ژانویه ۲۰۲۴ در مغز انسان قرار داد، به عنوان مثال، این تراشه به این بیمار کمک می کند تا لپ تاپ خود را با دستورات ذهنی کنترل کند.

ایلان ماسک Neuralink را نوعی فناوری می داند که می تواند «همزیستی» بین انسان و هوش مصنوعی را در آینده تسهیل کند. ماسک در گفتگو با فریدمن گفت تراشه‌های Neuralink می‌توانند بهترین راه برای جلوگیری از پیشی گرفتن هوش مصنوعی از انسان‌ها و خودمختار شدن باشند. به عبارت دیگر، او Neuralink را راهی برای ایمن نگه داشتن هوش مصنوعی می داند.

البته ایلان ماسک به این بسنده نکرد و گفت فردی که از Neuralink استفاده می کند ممکن است در نهایت بینایی با وضوح بالاتر از چشم انسان داشته باشد. گفت: تو [با تراشه‌های نورالینک]شما می توانید دید ماوراء بنفش، دید مادون قرمز، دید عقاب و هر آنچه که می خواهید داشته باشید.” ماسک بهبودهای بینایی Neuralink را با دستگاه چشمی شخصیت خیالی Geordi La Forge در فیلم های Star Trek مقایسه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا