بانک و بیمه

پیشنهاد دستمزد 24 میلیونی برای کارگران درسال 1403!

بازار؛ گروه بانک و بیمه: این روزها در کمیته های دستمزد، کوره تحقیق و تفحص برای تعیین حقوق سال آینده کارمندان در حال انجام است، مذاکرات آغاز شده و نمایندگان کارمندان پس از بررسی های دقیق، مبلغ مناسبی را از سایر اعضا برای پوشش هزینه ها انتخاب کرده اند. هزینه های تامین معیشت کارگران برای سال ۱۴۰۳. شورا حقوق این قشر را می طلبد. تمرکز نمایندگان کارمندان بر این موضوع است. با توجه به نرخ تورم بالا و افزایش سطح عمومی قیمت ها در بازار، نرخ دستمزد کارگران باید به عنوان شاخصی در نظر گرفته شود که به آنها امکان می دهد هزینه های زندگی خود را در طول سال پوشش دهند، زیرا دستمزد ارزش تعیین شده توسط معظم له است. شورای کار در سال ۲۰۱۰ خاطرنشان کرد که کارگران به دلیل افزایش قیمت ها تحت فشار زیادی هستند.

البته در زمان تعیین حقوق سالانه، نمایندگان دولت قول دادند که در صورت افزایش تورم یا تغییر حقوق کارکنان دولت، شورای عالی کار بلافاصله برای احیای حقوق ناشی از افزایش تورم تشکیل جلسه دهد. نرخ، اما سال به پایان رسیده است، اما همانطور که دیدیم ریالی به حقوق کارگران اضافه نشده است. این در حالی است که بارها مسئولان بر کاهش نرخ تورم در سال جاری تاکید کرده اند و افزایش دستمزد کارگران در نتیجه کاهش تورم می تواند هزینه های زندگی در طول سال را پوشش دهد.

اگرچه افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده ممکن است در برابر طوفان تورم رقم خوبی نباشد، اما با توجه به امتیازاتی که دولت در طول سال علاوه بر پرداخت حقوق به کارکنان خود اعطا می کند، شرایط تامین معیشت آنها با کارگران متفاوت است. و تفاوت آن در این است که کارگران از این امتیازات محروم هستند

تورمی که افزایش حقوق را جبران می کند

اکنون با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و برگزاری جلسات کمیته دستمزد کارگران، مسئولان دولتی در شورای عالی کار در تلاش هستند تا دستمزد کارگران را برای سال آینده بیش از حد افزایش ندهند. رویکردی که نشان می دهد دولت برای افزایش حقوق کارمندان خود به مجلس پیشنهاد افزایش ۱۸ درصدی داده است، نشان می دهد که میزان دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ همانند حقوق کارمندان تعیین شده است، اما در حدی بالاتر. نرخ مقدار. البته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال آینده این رقم را به ۲۰ درصد رساند که حقوق کارکنان دولت برای سال آینده ۲ درصد افزایش یافت.

اگرچه افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال آینده ممکن است با توجه به طوفان تورم رقم خوبی نباشد، اما باید رویه‌ها و امتیازاتی را که دولت در طول سال به کارمندان خود در نظر می‌گیرد در کنار پرداخت هزینه‌ها نیز در نظر گرفت. حقوق آنها شرایط معیشت آنها بهتر از کارمندان است. متمایز شده است. در این میان، کارکنانی که از این ثبات شغلی مطمئن برخوردار نیستند و در طول سال از مزایای مختلف برای بهبود زندگی خود برخوردار نیستند، در صورت نامناسب بودن رقم، رقم تعیین شده برای تعیین حقوق و تصویب شورای عالی کار دریافت خواهند کرد. ، این دسته از افراد که حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، برای امرار معاش دچار مشکل خواهند شد.

کارگروه نمایندگان کارگران اقدامات لازم را برای بررسی هزینه های معیشت طبقه کارگر در طول سال انجام داد و به این نتیجه رسید که دستمزد کارگران در سال آینده ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شود، این طبقه اجتماعی می تواند داشته باشد. یک زندگی شایسته در برابر تورم ۴۵ درصدی

پیشنهاد افزایش دستمزد کارگران به بیش از ۲۴ میلیون نفر در سال آینده

هادی ابوی عضو کارگروه نمایندگان کارمندان در شورای عالی کار در گفتگو با خبرگزاری “بازار” وی در خصوص بررسی های اولیه برای تعیین دستمزد سالانه بعدی کارکنان در جلسات کمیته های دستمزد گفت: کارگروه نمایندگان کارکنان از مدت ها قبل اقدامات لازم را برای بررسی هزینه های معیشتی کارکنان انجام داده است. در طول سال و با بررسی های کارشناسی انجام شده است. در خصوص وضعیت معیشتی و معیشتی خود به این نتیجه رسیده اند که برای اینکه این قشر از جامعه بتوانند زندگی شایسته ای داشته باشند، دستمزد کارگران در سال آینده ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تورم ۴۵ درصدی تعیین شود.

با بیان اینکه اعضای کارگروه نمایندگان کارگری در شورای عالی کار متعهد به تصمیم گیری برای تعیین میزان حقوق منصفانه و معقول هستند تا کارگران و مستمری بگیران حقوق بگیر بتوانند آبرومندانه زندگی کنند و نه نخبه گرا. وی تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی علاوه بر رشد نرخ تورم و افزایش سطح عمومی قیمت ها در بازار، امروز به دلیل روند صعودی قیمت ها و تبعات ناشی از آن، قشر کارگر از دریافتی برخوردار نیستند. با وجود افزایش هزینه ها، آنها حتی در دستیابی به حداقل استانداردهای زندگی عقب هستند.

زمانی که دستمزد نمی تواند مخارج زندگی یک خانواده کارگری را در طول سال پوشش دهد، بسیاری از سرپرستان خانوار مجبورند دو و گاهی سه شغل داشته باشند یا فرزندان و همسرانشان برای تامین هزینه های بالای زندگی کار کنند.

آنها سه شغل کار می کنند و اعضای خانواده را برای امرار معاش با دستمزد کم استخدام می کنند

این عضو کارگروه نمایندگان کارمندان در شورای عالی کار خاطرنشان کرد: اگر دستمزد نتواند در تمام طول سال هزینه زندگی یک خانواده کارگری را تامین کند، بسیاری از سرپرستان خانوار مجبور به دو و گاهی سه شغله هستند یا فرزندان و همسرانشان کار کنند تا بتوانند هزینه های سنگین زندگی را بپردازند. موضوعی که بی شک تبعات اجتماعی زیادی دارد. در چنین شرایطی اعضای شورای عالی کار باید برای تامین معیشت کارگران همه جوانب را مد نظر قرار دهند و به فکر چنین موردی باشند تا حقوقی که کارگران در سال آینده دریافت کنند تبدیل به یک معیشت بی دغدغه دیگر شود. ارائه دهنده. .

ابویی افزود: مبلغ ۲۴ میلیون تومان حقوق کارگران در سال آینده با توجه به برآورد هزینه معیشت این قشر به این معناست که حداقل معیشت قشر کارگر تا این میزان تضمین می شود. به عنوان مثال حتی اگر ۸ تا ۱۰ میلیون تومان به عنوان دستمزد نقدی شناسایی و به کارگران پرداخت شود و مابقی به صورت نقدی یا امتیازات دیگری مانند تهیه مسکن، اجاره به شرط تملک و … داده شود. این برای اینکه کارگران بتوانند از رفاه نسبی برخوردار شوند راه حل درستی است و اگر اینطور نیست حقوق کمتر از ۲۴ میلیون در ماه نباشد.

نمایندگان دولت در شورای عالی کار تلاش می کنند تا دستمزد کارگران را بیش از حد بالا نگذارند. به گفته آنها، اگر دستمزدها و حقوق ها افزایش یابد، تورم نیز افزایش می یابد، البته دولت باید تورم را کنترل کند و مانع آن نشود. پیش بینی می شود افزایش رقم دستمزد در شرایط تورم فعلی ۴۵ درصد باشد

تورم باید به گونه ای کنترل شود که افزایش دستمزدها در نظر گرفته نشود

بر اساس این گزارش، نمایندگان کارمندان در شورای عالی کار معتقد به افزایش حقوق کارکنان در سال آینده هستند. معیشت این گروه ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و با تورم ۴۵ درصدی این رقم مبنای مذاکره در شورای عالی کار خواهد بود. البته رقم و میزان معیشت کارگران هنوز به طور رسمی منتشر نشده است و نمایندگان سه عضو شورا همچنان در حال بررسی و تحلیل سطح دستمزد کارگران برای سال آینده هستند.نمایندگان دولت در این باره شورا سعی می کند دستمزد کارگران را خیلی بالا نگذارد. به گفته آنها، اگر دستمزد و حقوق افزایش یابد، تورم نیز افزایش می یابد، ضمن اینکه دولت باید تورم را کنترل کند و مانع افزایش دستمزدها نشود، تورم فعلی ۴۵ درصد گفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا