ورزشی

پیشنهاد غیر منتظره یک پرسپولیسی برای جانشینی یحیی؛ یا خارجی یا این مربی قدیمی

پس از عزیمت یحیی گلموهمدی از پرسپولیس ، مدیران این باشگاه به برانکو ایوانکوویچ رفتند ، اما سرمربی فعلی تیم ملی عمان نیز در پیامی به هواداران پرسپولیس اعلام کرد که او نمی تواند رهبری این تیم را در شرایط فعلی بپذیرد .

اکنون ، هواداران Red Dost نگران وضعیت نیمکت مربیگری تیم خود هستند ، زیرا تا شروع بازی های نیمه فصل ، وقت زیادی برای مربی جدید و ناشناخته با بازیکنان و فضای فوتبال ما باقی نمی ماند و این می تواند یک باشد زنگ خطر برای مدیران باشگاه ما در مورد شرایط این باشگاه ، که می توانید در زیر بخوانید ، با Morteza Kermani Moghadam ، یکی از جانبازان Persepolis در دهه شصت ، که می توانید در زیر بخوانید ، ترتیب دادیم.

نظرت در مورد جدایی یحیی از پرسپولیس چیست؟

من دوست نداشتم که یحیی اصلاً ترک کند ، و آنها نباید او را رها می کردند ، و به هر طریقی که باید او را متقاعد می کردند که بماند ، زیرا اکنون زمان آن نبود که او را ترک کند. در این شرایط تیم ضربه می خورد. هرکی را بیاورند هم از نظر مالی و هم از نظر امتیازی برای نیم فصل دوم ضرر می کند. اگر خواسته هایی را که یحیی در نظر داشت برآورده می کردند، مشکل حل می شد.

اما یحیی بارها در صحبت هایش گفت که خودش خسته است.

پس از چه خسته شده بود؟ از بی برنامگی و فدراسیون یا بازیکنانی که می خواستند جذب شوند اما جذب نشدند. همه اینها دست به دست هم داد تا این مربی خسته شود. چقدر تحمل کرده بود؟ به نظر من باید نیم فصل او را نگه می داشتند.

مدیران باشگاه سراغ برونکو رفتند که او هم جواب منفی داد. آیا رفتن دوباره به سمت این مربی کروات تصمیم درستی بود؟

من خودم با یحیی موافق بودم ولی اگر نیاد باز هم برونکو گزینه بهتری است.

اگر برونکو نیاید تکلیف چیست؟

این را باید از هیئت مدیره و مدیرعامل بپرسید.

به نظر شما گزینه ایرانی خوب است یا خارجی؟

ما گزینه ایرانی خوبی نداریم. به نظر شما چه کسی را داریم؟

ما می خواهیم نظر شما را بدانیم.

به نظر من باید یک نفر کار کند و در شرایط فعلی فقط فرشاد پیوس را داریم نه هیچکس دیگر! مربی باتجربه و بزرگ فقط فرشاد پیوس است. غیر از او ایرانی نداریم فقط می شود خارجی آورد.

این را به خاطر دوستی قدیمی با پیوس گفتی؟

نه خدای من! صد در صد صلاحیت مربیگری در پرسپولیس را دارد.

با این شرایط مشکلاتی که در دوران سرمربیگری حمید استیلی در پرسپولیس پیش آمد تکرار نمی شود؟

اتفاق می افتد! یکی می آید و موفق می شود و یکی نمی شود. اما به هر حال باید یکی باشد که هواداران دوستش داشته باشند، نه اینکه در بازی اول و دوم بیاید و بگوید شرمنده و برود. آقای فرشاد بازیکنی است که همه ایران به خصوص پرسپولیسی ها او را دوست دارند. من غیر از فرشاد گزینه ایرانی ندارم یا او یا خارجی!

آیا مربی خارجی می تواند جایی کار کند که یحیی دوام نیاورد؟

برای همین گفتم یحیی نباید کنار گذاشته می شد. تا یک نفر بیاید کشور ما را بشناسد و تیم را بشناسد، نیم فصل تمام شد و قهرمانی از دست رفت. البته برونکو از این نظر خوب بود.

می دانیم که با یحیی رابطه خوبی داری. اگر به او پیشنهاد بدهند ممکن است برگردد؟

امیدوارم برگردد یحیی مطالباتی دارد و هیات مدیره باید ببیند خواسته او چیست و آیا بازگشت یحیی منطقی است یا خیر. مثلاً می گوید اگر مدیرعامل نیست، مدیر را عوض کنند! مهم هواداران و موفقیت باشگاه است. اگر نمی تواند با سرمربی کار کند، بهتر است او را عوض کنیم تا اینکه تیم را نابود کنیم.

آخرین باری که با یحیی صحبت کردی کی بود؟

فکر می کنم دو ماه پیش بود که به تمرین رفتیم و او را دیدم. تماس تلفنی نداریم

آیا پرسپولیس از نظر بازیکن نیاز به تقویت دارد؟

صد در صد. یکی از مشکلات یحیی این بود که با سلیقه خودشان رفتند و یک مهاجم خارجی آوردند. نه با یحیی صحبت کردند و نه با کسی مشورت کردند. یحیی یا هر شخص دیگری قطعا در خط دفاع و حمله نیاز به تقویت خواهد داشت.

در پایان چیز دیگری برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان دارید؟

هواداران نگران وضعیت پرسپولیس هستند و اگر برونکو نیاید هر طور شده یحیی را برمی گردانند. راه دیگری نیست! با این وضعیت تیم دچار مشکل می شود و در نهایت به رده پنجم صعود می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا