اخبار بورس

پیش بینی‌های تورم بر اساس کشور، در سال ۲۰۲۴

چیزی را گزارش کنید ایران تحلیل به نقل از visualcapitalist; چشم انداز اقتصاد جهانی بر تعادل ظریفی استوار است که تا حد زیادی به توسعه تورم بستگی دارد. در این زمینه، تشدید سیاست های پولی، کاهش قیمت انرژی و رکود در بازار کار در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می شود. نرخ تورم را در کشورهای مختلف تعریف کنید.

انتظار می رود ونزوئلا که بزرگترین ذخایر نفت جهان را دارد، امسال با تورم ۲۳۰ درصدی مواجه شود. طی یک دهه اخیر، این کشور با تورم عظیمی روبرو بوده که به رقم خیره کننده ۱۰ میلیون درصد رسیده است!
البته باید توجه داشت که تورم پس از لغو تحریم های آمریکا در سال گذشته به دلیل کاهش شدید هزینه های دولت و دلاری شدن روزافزون اقتصاد به شدت کاهش یافته است که باعث تقویت اقتصاد خواهد شد.

با این حال، در ایالات متحده، احساس تورم متفاوت است: رشد اقتصادی کندتر همراه با بازار کار ضعیف تر، احتمالاً تورم را کاهش می دهد، که انتظار می رود در سال ۲۰۲۴ به ۲.۶ درصد برسد. در حالی که فدرال رزرو گزارش داده است که رکود به پایان رسیده است، حرکت های غیرمنتظره در اقتصاد می تواند نتیجه را نفی کند. علاوه بر این، خانوارهای آمریکایی تا نوامبر ۲۰۲۳ ۲۹۰ میلیارد دلار پس انداز اضافی داشتند که می تواند تقاضای مصرف کننده را بیشتر افزایش دهد.
انتظار می رود در اروپا تورم در اقتصادهای پیشرفته به طور متوسط ​​۳.۳ درصد باشد. امروز، کاهش قیمت گاز طبیعی و رشد پایین تولید ناخالص داخلی، انتظارات تورمی را کنترل کرده است.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، به دلیل مشکلات در بازار املاک و مستغلات، با کاهش قیمت ها دست و پنجه نرم می کند. بازار املاک و مستغلات حدود یک سوم رشد اقتصادی کشور را هدایت می کند. انتظار می رود تورم به دلیل فعالیت های اقتصادی کند، رکود تولید و اعتماد پایین مصرف کننده به ۱.۷ درصد برسد.

چه عواملی باعث افزایش تورم می شود؟

فشار ژئوپلیتیک: برای مثال، افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل به دلیل درگیری‌ها در خاورمیانه و دریای سرخ می‌تواند تشدید شود و قیمت انرژی در میان اختلالات عرضه و افزایش تورم افزایش یابد.

تقاضای مصرف کننده قوی: رشد مداوم دستمزدها – حدود دو برابر میانگین قبل از همه گیری در اقتصادهای پیشرفته در سال ۲۰۲۳ – می تواند مصرف را افزایش دهد و قیمت ها را بالا ببرد.

افزایش هزینه مسکن: مسکن حدود یک سوم از شاخص قیمت مصرف کننده را به خود اختصاص می دهد که به طور کلی بزرگترین جزء است. افزایش قیمت ها خطرات تورمی قابل توجهی را به همراه دارد. به عنوان مثال، هزینه مسکن در ایالات متحده از ژانویه ۲۰۲۴ سالانه ۶ درصد افزایش یافته است.

تاکنون اقتصاد جهانی خود را مقاوم نشان داده است. در حالی که عوامل خطر همچنان پابرجا هستند، پیش‌بینی‌های تورم حاکی از آن است که مسیر رسیدن به هدف ۲ درصدی اگرچه کند است، اما در مسیر درستی حرکت می‌کند.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا